Güncelleme Tarihi:
ZEYTİNYAĞI pazarında yüzde 7 paya ulaşan Ravika, Akhisar ve Ayvalık yöresinin zenginliğini, 5 kıtada 55 ülkeye ulaştırdı.
Keskinoğlu Grubu Ravika Pazarlama Müdürü Savaş Özaltun, önümüzdeki 5 yıl içinde 75 ülkede satılan bir Türk markası olmayı hedeflediklerini belirtti. Kullanılan zeytinlerin cinsi ve soğuk sıkım üretim farkıyla iç ve dış pazarda özel bir kitle yaratan Ravika, Türkiye’deki büyümesine paralel olarak yurtdışındaki pazarlarda da basamakları tırmanıyor.
Tüketim yüzde 50 arttı
Yurtdışında düzenlediği tanıtım haftaları ve yoğun fuar katılımıyla Türk zeytinyağının kalitesini binlerce sofraya taşıyan Ravika’nın butik üretimle girdiği sektörde pazarı büyüttüğünü söyleyen Özaltun, “Pazara girdiğimizde zeytinyağı fiyatları yüksek, tüketim son derece düşüktü. Sık sık yaptığımız kampanyalar ve stratejik fiyat politikasıyla sektörde fiyatların daha makul seviyelere ulaşmasını sağladık. Zeytinyağının faydalarını anlattığımız reklam kampanyaları ile de 5 yılda tüketimde yüzde 50 artış oldu” diye konuştu.
BÜYÜK REKABET VAR
Zeytinyağının tüm dünyada hızla büyüyen bir pazar olduğunu, Ravika’nın da artık bir çok global markayla rekabet ettiğini söyleyen Özaltun, “Singapur’da bulunan FairPrice Süpermarketleri’nin raflarında artık ünlü zeytinyağı markası Bertolli yerine Ravika var. Onlarca gurme mağazada da beğeni topluyor. Bu trendi görünce hedeflerimizi her geçen gün büyütüyoruz” dedi.
izmir Dedeağaç arası feribot
İZMİR Ticaret Odası Başkanı Ekrem Demirtaş Yunanistan Dedeağaç Limanı ve Alsancak Limanı yöneticileri ile yaptıkları görüşmelerin olumlu sonuçlandığını belirterek “İzmir ile Dedeağaç arasında ro-ro seferleri en kısa sürede başlayacak” dedi. Demirtaş, “Ticaretin her alanında geçerli olan ‘En kolay ve en hızlı ticaret komşu ile yapılır’ düşüncesi dış ticarette de geçerli. Bu yüzden Yunanistan ile ticaretimiz ve ilişkilerimize büyük önem veriyoruz” diye konuştu. Dedeağaç Liman Başkanı Skevas Hristos da ro-ro seferlerini bir başlangıç olarak gördüklerini söyledi.