Radikal Canlı Kırmız Ödülü Grafikir’in oldu

Güncelleme Tarihi:

Radikal Canlı Kırmız Ödülü Grafikir’in oldu
Oluşturulma Tarihi: Ocak 09, 2011 00:00

Ankara’daki ödül töreninde Radikal Canlı Kırmızı yarışmasında, ekipler sadece kağıt ve kalem kullanarak reklam eskizi hazırladılar. Misafirlerin oylarıyla birincilik Ankara Grafikir’in oldu.

Haberin Devamı

17 Aralık 2010 Cuma gecesi Ankara CerModern’de gerçekleşen Kırmızı Bölge Reklam Ödülleri ödül töreninde düzenlenen Radikal Canlı Kırmızı yarışmasında, ekipler sadece kağıt ve kalem kullanarak reklam eskizi hazırladılar. Misafirlerin oylarıyla birincilik Ankara Grafikir’in oldu. Ankaralı Grafikir Ajansı’nın reklam yazarı Burcu Çetin Kaya ve ajansın sanat yönetmeni Tucay Arığ, Kırmızı Bölge Reklam Ödülleri yarışmasında kazandıkları Radikal Canlı Kırmızı ödülünü anlattı.
Yol haritası
? Radikal Canlı Kırmızı için verilen brief’i nasıl buldunuz?
Reklam Yazarı Burcu Çetin Kaya: Öncelikle teknik anlamda brief’i değerlendirirsek; oldukça açık, yalın ve anlaşılır bir yaklaşımla bize sunulmuştu. Brief için rahatlıkla yaratıcı süreci şekillendirmek için ihtiyacımız olan bir yol haritasıydı diyebiliriz. İşin tema kısmına gelirsek; brief elimize gelince ikimiz göz göze geldik ve gülümsedik çünkü konu hepimizi ilgilendiren bir konuydu. Çok yakın bir tarihte gerçekleşen ikili sohbetimizde internetin özel hayatımızı nasıl zapturap altına aldığını konuşuyorduk. Kısacası verilen tema çok yaşamın içindendi ve bu noktada herkese mesaj verecek, herkesin içinden homurdandıklarını dışarı yansıtacağımız bir konspet yaratmak çok akıcı ve keyifli şekilde oldu.
Nelere dikkat edildi
? Eskizi hazırlarken nelere dikkat ettiniz?
Sanat Yönetmeni Tuncay Arığ: Öncelikle brief’i çok dikkatli bir şekilde özümsedik. Bizim işte böyledir, harekete geçtiğiniz noktayı kavramak, hızlı ve kendinden emin adımlar atmak için çok önemlidir. Brief’i algılarımıza yerleştirdikten sonra; “Gelsin fikirler!” komutunu verdik. İşin garibi yarışmada birinci gelen işimizden başka üç farklı fikir alternatifimiz daha vardı. Fikirler kafamızda uçuştukça birbirimize, “Artık lütfen yeni bir şey aklımıza gelmesin.” diyorduk. Sonuç olarak; sorunsalı en genel ifadeyle ve en yalın şekilde ortaya koyabileceğimiz fikri seçtik ve tasarladık.
Fikir çok kıymetli
?  Hiçbir ön hazırlık olmadan, sadece 1 saat içerisinde bir reklam eskizi hazırlarken zorlandınız mı?
Reklam Yazarı Burcu Çetin Kaya: Yukarıda da dediğimiz gibi beynin içinde uçuşan başka konsept yaklaşımları bizi zorladı en çok. Bu tıpkı ses sanatçılarına sorulan “En sevdiğiniz şarkınız hangisi?” sorusuna, onların verdiği “Hepsi benim çocuklarım, nasıl ayırırım onları.” cevabı kadar klişe olacak ama; o dakika aklımıza gelen pek çok fikir bizim için çok kıymetliydi. Sadece hangisine yoğunlaşıp, enerjimizi ve kalemimizi aktaracağız karmaşası bizi zorladı.
?  Radikal Canlı Kırmızı yarışmasına, katılırken yaratıcılığınıza güveniyor muydunuz?
Sanat Yönetmeni Tuncay Arığ: Elbette kendimize güveniyorduk. Ancak; o yarışmaya katılan herkes, ekmeğini cin fikirden çıkaran insanlar ve doğal olarak yarışmaya “Kesin biz birinciyiz” mantığıyla girmek, çok abes olurdu. Yarışmaya katılmadan önce; bize verilecek bir brief doğrultusunda, bir saat içerisinde, bir reklam fikri tasarlayacağımızı biliyorduk.
Serilik önemli
 İş yaşantımızda devamlı bir şeyleri yetiştirmek ve seri olmak zorunda olduğumuz için; kısa sürede kaliteli işler ortaya koyabilmek artık bizim için bir refleks halini aldı. Elbet ki; bu değerlendirme tüm reklamcı arkadaşlarımız için geçerli. Doğal olarak hepimizin biraz da bu disiplinden ötürü kendine güvenle bu yarışmaya girdiğini düşünüyoruz.

Haberin Devamı

Hürriyet Özel ödülü bekir çiftçi’ye verildi

Radikal Canlı Kırmız Ödülü Grafikir’in oldu

Haberin Devamı

Kırmızı Bölge Reklam Ödülleri’nde, Hürriyet Özel Ödülü’nün verildiği merhum Bekir Çiftçi’yi, oğlu Hakan Çiftçi ile bir kez daha saygıyla andık.
? Babanız merhum Bekir Bey’in, Ankara reklamcılığının duayeni olduğunu biliyoruz. Sizden de bir kez daha dinlemek isteriz...
Reklamda Türkçe
Babam, uzun süren gazetecilik hayatından sonra 1978 yılında Barek Basım Reklamcılık Ltd. Şti.’ni kurarak reklamcılık mesleğine adım attı. İlk dönemlerinde daha çok metin yazarlığı ile uğraşmış, daha sonra ilk müşterileri Dewilux ve Kalebodur firmalarına yaptığı ulusal bazdaki çalışmalar ile hem profesyonel anlamda çalışmaya başlamış, hem de kendi kadrosunu kurmuş. Önceleri basım konusuna ağırlık vermiş, daha sonra ise müşterilerinden gelen istekler doğrultusunda reklamcılığın diğer dallarında da hizmet vermeye başlamış. ARD’nin (Ankara Reklamcılar Derneği) kurucularından olan Bekir Çiftçi; şu anda söktörde bulunan bir çok meslekdaşını sektöre kattığı ve yönlendirdiği için çok gurur duyardı. Ayrıca, Türkçe’nin kullanımına çok önem verirdi. Sektöre kazandırdığı bir çok terim bulunmaktadır. En sevdiği işlerinden biri Turhan Selçuk Bey ile birlikte bir bilişim firması için gerçekleştirdikleri “Abdülcanbaz” kampanyası idi. Anılarını yazmaya başlamıştı, ancak tamamlayamadan aramızdan ayrıldı.
Sonsuz teşekkür
? Kırmızı Bölge Reklam Ödülleri’ni nasıl buldunuz?
Kırmızı Bölge Reklam Ödülleri’nin Türkiye reklamcılığına nitelik ve nicelik açısından çok şey katacağına inanıyor ve süreklilik kazanmasını diliyorum. Böylece çok daha kaliteli işlerin üretilmesine öncü olacak, reklamın sözel ve görsel bir iletişim aracı olarak kullanımasında estetik değerlerin gözardı edilmemesini de sağlayacaktır.
? Hürriyet Özel Ödülü’nün babanıza verilmesi hakkında ne düşünüyorsunuz?
Gerçekten yanıtlaması zor bir soru... Garip bir burukluk ama sonsuz gurur duydum. Tüm Kırmızı ekibine sizin aracılığınız ile bir kez daha teşekkür ediyorum.

Haberin Devamı

YARIN: BASINDA EN İYİ YEREL GÜNDEM BAĞLANTILI REKLAM ÖDÜLÜNÜ KAZANAN ANKARALI ARSEL GROUP

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!