Güncelleme Tarihi:
Geçen yıl Çin, Avrupa, Amerika, Japonya ve Uzakdoğu başta olmak üzere dünyanın en önemli tüm gıda fuarlarına katılarak, Türk zeytinyağını tanıttıklarını dile getiren Poyrazcan Gıda Genel Müdürü Soykan Yanya, 2015 yılını yüzde 12 büyüme ile tamamladıklarını söyledi. Yüksek fiyatlara ve zorlu rekabet şartlarına rağmen 2016’da büyümeyi başardıklarını ifade eden Yanya, "Son iki yılda gerçekleştirdimiz yurtdışı fuar hamlesi ile ihracatımızı önemli oranda artırdık. 2015 yılı tüm zorlu şartlara rağmen büyüme ile geçti. 2016 yılında da yüzde 25 büyümeyi hedefliyoruz. Rusya pazarındaki sıkıntılar nedeniyle yeni pazarlara yöneldik. Burada ilk hedefimiz Afrika ve Güney Amerika. Bu yıl bu bölgelere ağırlık vereceğiz. Fuar atağımız da devam edecek. Bizim tek amacımız kaliteli zeytinyağlarımızı dünya ile buluşturarak, ülkemize daha çok döviz kazandırmak. Bunun için 2016 da daha hızlı koşacağız" dedi.
Tekeli İTOB Organize Sanayi Bölgesi’nde 10 bin metrekare alandaki modern tesislerinde üretim yaptıklarını belirten Yanya, yılda 4 bin ton üretim kapasitesine sahip olduklarını söyledi. Zeytinyağı fiyatlarının hala yüksek olduğunu, bunun rekabette sıkıntı yarattığının altını çizen Yanya, zeytinyağı piyasasının sürdürülebilir olması için devlet desteğinin de şart olduğunu sözlerine ekledi.