Güncelleme Tarihi:
Poyraz Zeytinyağları Genel Müdürü Soykan Yanya, küresel bir pazar haline gelen Rusya’da Türk zeytinyağının bilinirliğini arttırmak ve dünyanın dört bir yanından alıcılarla bir araya gelmek için fuarın güzel bir fırsat olduğunu söyledi. Yanya, bu fuarla birlikte öncelikli hedeflerinin Rusya olduğunu söyledi. Rusya pazarında yer edinilmesi halinde eski Sovyetler Birliği ülkelerine daha kolay bir şekilde ulaşabileceklerinin altını çizen Yanya, “Rusya ekonomisi her geçen yıl büyüyor. İnsanların gelir seviyesi arttıkça gıdaya daha da önem vermeye başladılar. Amacımız standartlarını yükselten bu pazarda Poyrazcan kalitesinin yerini almasını sağlamak. Yaptığımız görüşmeler gösteriyor ki bu fuar bizim için güzel bir başlangıç olabilir. Fuarda ayrıca Türki Cumhuriyetlerinden gelen firmalarla da olumlu görüşmeler gerçekleştirdik. Önümüzdeki dönemde Türki Cumhuriyetleri’nde de Poyrazcan raflarda yerini daha fazla alacaktır” dedi.
Türkiye’nin, dünya zeytinyağı pazarında ilk sıralarda yer alan İtalya ve İspanya gibi ülkelerle başa baş mücadele edebilecek altyapıya sahip olduğunu, ancak pazarlamada sıkıntılar yaşadığını ifade eden Yanya, “Doğru fiyatlandırma ve doğru tanıtımla baştaki ülkeleri yakalayıp zeytinyağımızın adını duyurmak için dünyanın dört bir yanında düzenlenen gıda fuarlarına katılıyoruz. Poyrazcan olarak son iki yılda 10’a yakın fuara katıldık. Buralarda oldukça iyi anlaşmalar yaptık. Bundan sonra da ihracat çalışmalarız son hızla devam edecek” diye konuştu.
İHRACATTA FİYATLAR ZORLUYOR
Türkiye’deki zeytinyağı fiyatlarının kendilerini ve bütün ihracatçıları zorladığını bu nedenle ihracat artışının çok yavaşladığını belirten Yanya, “Umuyoruz ki yeni hasat ile beraber tekrar rekabet edilebilir fiyatlara kavuşuruz. Uluslararasıı pazarda Türkiye yağlarını en üst seviyede konumlandırabiliriz. Biz Poyraz olarak kalitemize vurgu yaparak anlaşmalar yapmaya çalışıyoruz. Ancak fiyatlarda sıkıntı yaşıyoruz. Bu sorunu aşmamız halinde Türk zeytinyağı dünyada daha ileri noktalara gelecektir” dedi.