Güncelleme Tarihi:
ORKİDE markalı ürünleriyle dünya çapında satış yapan Küçükbay A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Küçükbay, tüketicinin korunmasının fiyat kadar kalite ile mümkün olduğunu belirtti.
Günümüzün çetin rekabet ortamında güçlü bir marka olmanın temel kuralının fark yaratmaktan geçtiğini, farklılaşmadan marka olabilmiş ne bir ürün, ne de bir hizmetin sözkonusu olamayacağını kaydeden Küçükbay, “Hangi alanda olursa olsun güçlü bir algı yaratamayan ürün, hizmet ya da kişinin, markalaşma konusunda başarıya ulaşması pek söz konusu değil. Ancak marka olmakla popüler olmayı da karıştırmamak gerekir” diyerek, şöyle devam etti;
Ağırlaşan rekabet
“Marka olmak deyince aklımıza kalıcı olan, tüketicinin zihninde iz bırakan değerler bütünü geliyor. Markalar her geçen gün daha da ağırlaşan rekabet şartları altında mücadele veriyor. Yeni rakipler, fiyat baskısı, yenilikçi dağıtım kanalları, yeni ürünler gibi pek çok dinamik, markaların rekabet gücünü etkiliyor. Hele bir de ürününüz, market raflarında rakip ürünlerle yan yana tüketicinin karşısına çıkıyorsa, işiniz daha zorlaşıyor. Tüketici belki ilk seferinde ambalajdan, televizyonda gördüğü reklamdan ya da komşusundan etkilenerek sizin ürününüzü tercih ediyor. Bu noktadan sonra tüketici, beklentilerini karşılaması ölçüsünde markayla olan birlikteliğine devam edip etmeyeceğine karar veriyor.”
Önce insana hizmet
Orkide olarak yıllar içinde tüketicinin markaya bağlanmasında en önemli etkenin ‘kalite’ olduğunu öğrendiklerini sözlerine ekleyen Küçükbay, “Özellikle gıda sektöründe ürünün kalitesi, sizi rakiplerinizin önüne geçirecek marka algısı yaratmanın yanı sıra, tüketicinize verdiğiniz değerin de bir göstergesi. İnsana hizmet etme amacı gütmeyen hiç bir ürün ya da kurum, uzun yıllar ayakta kalmayı başaramıyor. Sektöründe dünyadaki teknolojik gelişmeleri yakından takip ederek titizlikle uygulayan Orkide, tüketicinin kalite ve güven beklentisini karşılayan en güçlü yağ markalarının başında geliyor” diye konuştu.
Katma değeri yüksek ürünlerle ihracat kapasitesini artırmanın daha çok istihdam, daha çok kalkınma anlamına geldiğinin altını çizen Küçükbay, “Küçükbay A.Ş., gıda sektöründeki değişimi ve tüketici beklentilerini yakından takip ediyor, yeni yatırımlarına bu doğrultuda yön veriyor. Gerçekleştirdiğimiz yüzde 20 büyüme oranı ile Grup olarak elde ettiğimiz 1.1 milyar dolar ciromuzu bu yıl için iki katına çıkararak 2 milyar dolar ciro öngörüyoruz. Çok kısa bir süre sonra hizmete girecek, Avrupa’nın en modern ve ileri teknolojisine sahip tesislerinden biri olan Tekirdağ fabrikamız bizi hedeflerimize daha hızlı taşıyacak” dedi.
Küçükbay, “34 yıl önce ‘sağlıkla, güvenle’ sloganıyla uluslararası bir marka yaratma düşüncesiyle çıktığımız yolda, ham madde tedariğinden ambalaj malzemesi tedariğine kadar üretimin tüm aşamalarında ve kalite kontrol süreçlerinde gösterilen hassasiyet, tüketicinin Orkide’ye duyduğu güveni hak ettiğinin bir göstergesi. Çünkü bizce ‘marka olmak’ tüketiciye verilen sözün tutulması anlamını taşıyor. Sizin güvendiğiniz kadar tüketici de markanıza güveniyorsa büyümenin ve uluslararası rekabetin en önemli adımı atılmış demektir” dedi.