Güncelleme Tarihi:
PETKİM Petrokimya Holding, son 3 yıldır Petkim Limanı’nın geliştirilmesi, daha ekonomik şartlarda işletilebilmesi ve gelir artırıcı faaliyetlerin etkin bir şekilde yapılabilmesi çalışmalarını hızlandırdı. Mülkiyeti kendine ait olan limanın kısmi bölünmesi suretiyle yeni bir liman şirketi kurulurken, Aliağa’daki şirket sahası içinde yapılması planlanan limanda kapasite artışı projesi için Ankara’dan beklenen haber de geldi. Petkim yetkilileri, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’ndan ‘ÇED Olumlu Belgesi’nin geldiğini kamuoyuna duyurdu.
Kararı memnuniyetle karşıladıklarını vurgulayan Petkim Yönetim Kurulu Üyesi Kenan Yavuz, ÇED’in ardından İmar Planları’nın da tamamlanmak üzere olduğunu kaydetti, “Nemrut Körfezi Ege Bölgesi ve Türkiye’nin en önemli lojistik merkezi olmaya aday. Doğal bir liman. Aliağa Türkiye’nin en gelişmiş sanayi bölgesi. Bu bölgedeki limanların kapasitesini artırmaya yönelik çalışmalar, bölgenin lojistik merkezi olması yolunda önemli bir adım. Biz de kararlılıkla sürdürdüğümüz limanı geliştirme hamlesinde önemli bir aşamayı geride bıraktık. Hedefimiz 1.5 milyon TEU konteyner kapasiteli bir liman yapmak ve draftımızı da 3’ncü kuşak, yani en büyük konteyner gemilerinin girmesini sağlayacak şekilde belirledik” dedi.
Altyapı çalışmaları, makine teçhizat ve ekipmanla birlikte 400 milyon dolarlık yatırımı Petkim olarak yapacaklarını anlatan Yavuz, “Limanın işletmesini ise dünya ölçeğinde önemli bir işletmeciye vermeyi planlıyoruz. Bu konudaki çalışmalarda da son aşamaya geldik” diye konuştu.
İhtiyaca yeter
Ege’de şu anda 3’ncü nesil gemilerin yanaşacağı liman olmadığını belirten Yavuz, “Büyük gemiler Yunanistan’ın Pire Limanı’na gidiyor. Orada ürünler küçük parçalara ayrılarak geliyor. Biz yatırımı tamamladığımızda konteyner kapasitesiyle Alsancak Limanı’ndan daha büyük bir liman olacağız. Nemrut Körfezi’nde Petkim ve diğer limanlarla birlikte oluşacak yeni kapasite 2025 yılına kadar bölge ihtiyacını karşılayabilecek. Ondan sonra da zaten Çandarlı Limanı devreye girecek” dedi. Özelleştirmesi başarısız olan ve devletin 300 milyon dolarlık yatırım yapmaya başladığı Alsancak Limanı’nda 820 bin TEU civarındaki kapasitenin yatırımın ilk etabında 1 milyon TEU’ya ulaştırılması, son aşamada ise 2.5 milyon TEU’luk kapasiteye sahip olması hedefleniyordu.