Güncelleme Tarihi:
Hilton Oteli Genel Müdürü Durand, İzmir'in turizm kimliğinde Türkiye'nin bir numarası olabileceğini söyledi, ‘‘Birlik olalım'' çağrısı yaptı.
HİLTON Oteli Genel Müdürü Daniel F. Durand, İzmir'in ‘‘kent kimliği''ni kazanması için kolları sıvadı. Yıllarını turizm ve otelciliğe adayan, bir çok ülkede görev yapan Durand, tarih ve turizm merkezi İzmir'in adını dünyaya duyurmak için herkesin harekete geçmesi gerektiğini belirterek, ‘‘Hilton olarak bu oluşumda her türlü maddi ve manevi desteğe hazırız. Hiçbir yerde mucize yoktur. İzmir'de herkes üzerine düşen görevi yaparsa bir karnaval, festival ve fuarlar şehri yaratarak turist çekebiliriz. Yıllar önce çekilen ve hala akıllardan çıkmayan Geceyarısı Ekspresi filmini, birlikte iyi çalışarak ve tanıtım yaparak unutturmalıyız'' diyor. Durand bu hafta konuğumuz.
İzmir'e daha çok turist gelmesi için her türlü maddi ve manevi göreve hazır olduğunuzu söylediniz. Biraz açar mısınız?
İzmir tarihi dokusu, plajları, dini merkezleriyle bir turizm merkezi. Ama İzmirliler buna inanmıyor. Hep İstanbul'la karşılaştırıyoruz. Neye sahip olduğumuzun farkında değiliz. Potansiyel var, birliktelik yok. İzmir'de çok güzel bir Convention Center var, kimse değerlendirmiyor. Kentin tanıtımı için bir şeyler yapacak insanlara ihtiyaç var. Biz Hilton olarak turisti İzmir'e çekmek için üzerimize düşen maddi ve manevi sorumluluğu yüklenmeye hazırız. Tanıtım yapacağız, turisti İzmir'e çekmek için çalışacağız.
Kent kimliği nasıl ön plana çıkar?
Bakın, Kanada'da Montreal'le Quebec'in durumu da aynı. İzmir'le İstanbul ya da Ankara'nın konumu gibi. Montreal Kanada'nın başkenti ama sadece bir başkent. Quebec onun önüne geçmiş, gelişmiş. Çünkü, Quebec'de yaşayanlar kent kimliğini öne çıkarmak için birliktelik kurmuşlar. Orada inançlı insanlar var. İzmir'i İzmir yapacak inançlı insanların kolları sıvaması gerekiyor. Turist çekmek için ne yapılabilir? Örneğin, uluslararası futbol turnuvaları düzenlenebilir. Ya da bir karnaval, festival, düzenli olarak havaifişek gösterileri yapılabilir. Belçika'da, Kanada'da bu tür organizasyonlar düzenliyorlar. Uluslararası boyutta eğlencenin fazla olduğu sokaklarda halkın katılımıyla görkemli festivaller, İzmir'in dünya üzerindeki vizyonunu değiştirir.
İzmir'de festival ve fuarlar düzenleniyor, bunlar sizce yetersiz mi?
Şehrimizdeki festival, konser, fuar ve sanatsal etkinliklere kurulduğumuzdan beri sponsoruz. Yılda 20 bin dolara yakın geceleme ve ağırlamaya sponsor oluyoruz. Bu tür etkinlikler biraz kıpırdanma sağlıyor. İzmir'in adı sıkça duyuluyor, ama yeterli değil. İzmir kendisini pazarlamayı bilmiyor.
Handikaplar nedir?
İzmir'in iki ciddi büyük rakibi var. Antalya ve Kuşadası. Buradaki otellerin sayısı, kalitesi ve cazip ücret politikası İzmir'i ikinci plana itiyor. Bunlarla yarışmak zor. İzmir'de koca bir liman var, ama daha henüz büyük boyutlu bir yolcu gemisinin geldiğini görmedim. Turistin dışında işadamları, dini amaçlı turizm, özel gruplar için ideal kent İzmir. Bu yönde de çalışma yapılmalı.
Valilik tanıtım için bir adım attı, katkınız nasıl olacak?
Valilik tanıtım için önayak oldu. Seyahat acenteleriyle otelcilerden de destek geldi. Hilton olarak bu oluşuma yaklaşık 8 bin dolar verdik. Yılda da 20 bin dolarlık geceleme ve konaklama sponsoru oluyoruz. Herkes geç kalınmış bir adım olarak bu oluşumu yorumlayabilir. Ama hiç yoktan iyidir. Destek veriyoruz. Bir paket programlar sunarak satış büroları aracılığıyla otelimizi ve İzmir'i tanıtıyoruz.
Sonuç alınacağına inanıyor musunuz?
Hiçbir yerde mucize yoktur. Tek kişiyle birşey yapılmaz. Özel sektörün girişimde bulunarak destek vermesi lazım. 15 günde bir otelimizde konaklayan tüm müşterilere kokteyl veriyorum. Geçen gün bir ABD'li turist, ‘‘Ben böyle bilmiyordum'' dedi. Gelen hayran kalıyor, gelmeyen kötü tanıtım dolayısıyla yorumda bulunuyor. Geceyarısı Ekspres'ini unutturmalıyız. Dünyanın her yerinde terör var. Ama medya herşeyi didik didik ediyor. Elime gazete almaya korkuyorum. Ankara Hilton'daki cinayet her yerde olabilir. Yurtdışında bu tür haberleri gazetelerde zor görürsünüz. Türkiye'de olduğu için CNN bile veriyor. Medya da üzerine düşeni yapmalı.
Hilton'un arka yüzü
İZMİR Hilton Genel Müdürü Daniel Durand, otel turu düzenledi, çamaşırhane, kazan dairesi, mutfak gibi bölümler basın mensuplarına tanıtıldı. Durand, ‘‘Gizli kahramanlarını tanıtmak istedim'' dedi. Rakamlarla bilgi veren Durand, ‘‘320 personel vardiyalı çalışmaktadır. Kazan dairesinde bin tonluk iki su deposu, iki jeneratör ve şehir suyunu damıtan bir sistem var. Çamaşırhanemizde günde 2500 kilo çamaşır yıkanır, saatte 350 çarşaf ütülenir. Üç mutfağımızda 45 aşçı ve 15 stajyer görev yapmakta. İki kral ve suit dairelerin yanısıra, özel romantik odalarımızla Türk turizmine en iyi hizmeti verdiğimize inanıyorum'' dedi.
Kimdir?
İsviçre doğumlu 58 yaşındaki Durand, mesleğe 16 yaşında aşçı olarak adım attı. 17 yaşında İngiltereve Almanya'da restoran şefliği yapan Durand, Lozan'da Otelcilik Okulu'nda eğitimini tamamladıktan sonra Hilton Otelleri'yle tanıştı. 1970 Martinik Adası'ndaki Hilton'da sırasıyla gece müdürü, ön büro müdürü, yiyecek içeçecek müdürü olarak üç yıl çalışan Durand, 1973-77 arasında Kanada'da Queen Elizabeth Otel'de çalıştı. 1977'de Quebec Hilton Genel Müdür Yardımcılığı'na gelen Durand, 1984 'te Montreal Hilton Genel Müdürü oldu. 1995'e kadar Kanada'da çeşitli Hilton Otelleri'nde genel müdürlük yapan Durand, Prag Hilton'dan sonra 1996'da İzmir Hilton'un başına geldi. Evli ve iki çocuk babası olan Durand, iyi derecede Fransızca, Almanca, İngilizce, İtalyanca biliyor.