Güncelleme Tarihi:
KAPI paspasının dekorasyon ürünü olarak evlerde yer almasında önemli bir payı olan Giz Home, bu yıl ithalatın yanında ihracata da ağırlık verecek. Bir yandan artan döviz, öte yandan ithalat şartlarının zorlaşmasıyla birlikte firma, bazı ürünlerini Türkiye’de üretme kararı aldı. İlk sırada ise ev tekstili ve metal ağırlıklı dekorasyon ürünleri yer alıyor. Türkiye’de birçok zincir mağazaya ürün veren Giz Home, 2015’te e-ticarete de ağırlık vermeyi planlıyor. Şirketin kurucusu Can Çubukçu, 1999’da kurulan şirketin bugün Giz Home markasıyla yoluna devam eden şirketin 2015 hedeflerini aktardı. Kapı paspası ithal ederek işe başladığını dile getiren Çubukçu, “O yıllarda pek kullanılan bir ürün değildi. Biz bunu evlerin vazgeçilmez bir dekorasyon ürünü haline getirdik. Ve o paspas evlerin kapısını bize birer birer açtı. Bugün Amerika, İtalya, Mısır, Hindistan ve Çin gibi ülkelerden ithal ettiğimiz ürünleri, perakende mağazalara ve Türkiye’nin saygın zincir mağazalarına dekoratif, modern ve uygun fiyatlı sunuyoruz. Duvar saatinden aynaya, halıdan kilime, ev tekstilinde çeşitli dekorasyon ürünü ile her eve girmeyi başardık” dedi. Koçtaş, Kipa, Tekzen, Bauhaus, Özdilek, Metro, Carefour ve Tepe Home gibi firmaların tedarikçisi olduklarını aktaran Çubukçu, bu kurumlara kimi zaman Giz Home ile kimi zaman da onların markasıyla ürün verdiklerini kaydetti.
İTHALAT KADAR IHRACAT
İthalatla çıktıkları yoldan ihracata da yöneldiklerini aktaran Çubukçu, “Türkiye’deki çeşitli ürünleri yurt dışına taşıyoruz, ama yeterli değil. 2015 hedefimiz ihracatımızı artırmak. Özellikle Avrupa’daki yakın komşularımıza, ithalatını yaptığımız bazı ürün gruplarında Türkiye’de üretilenleri ihraç etmek istiyoruz. Bugün bu ülkeler konteyner bazlı ürün talep ediyor. Ama Çin bu tür küçük ölçekli talepleri yapmıyor. Burada biz devreye girmek istiyoruz” dedi.
2016’DA ÜRETİM DE OLACAK
İhracatla birlikte üretime de bu yıl girmeyi planladıklarını dile getiren Can Çubukçu, döviz kurundaki artış ve ithalatın her geçen gün zorlaştığını belirterek, “Hükümet ithalatı zorlaştırıyor. Ürünlerin gümrük kapılarını değiştiriyor. Böyle olunca ithal ürünler fiyat olarak rekabet enstrümanını yitiriyor. Bunu aşmak için belirli kalemleri Türkiye’de üretmek istiyoruz. İlk etapta fason üretim yaptırma yoluna gidiyoruz, ama 2016’da üretimi kendi bünyemize almak gibi planlarımız var” dedi.
2017 HEDEFİ 10 MİLYON $
Geçtiğimiz yılı 2013’e kıyasla yüzde 28’lik büyüme ile kapattıklarını söyleyen Can Çubukçu, “15 milyon lira ciro ile 2014’ü bitirdik. 2015 hedefimiz yüzde 20’lik ciro artışı. Bu yıl hayata geçireceğimiz hamlelerin etkisiyle birlikte de 2017’de 10 milyon dolara çıkarma istiyoruz” dedi.