Güncelleme Tarihi:
İki ajansın evliliğinden doğan Parma Reklam’ın Ajans Başkanı Maksude Kılınç ile İzmir’deki reklamcılığı ve Kırmızı Bölge Reklam Ödülleri’ni konuştuk...
Güçlü bir yapımız var
? Ajansınızdan kısaca bahseder misiniz? Kaç yıldır hizmet veriyorsunuz?
Parma, 1995 yılında kuruldu. Ancak tabanında başka bir ajans daha var; 1991 yılında kurduğumuz Parantez... Küçük ama kreatif bir atölye olma planıyla kurduğumuz Parantez, kısa sürede ciddi işler yaptı. 1995 yılında İzmir’de ilk kez kurulacak olan bir fimanın konkuruna birlikte katıldığımız Mam Organizasyon ile kurduk Parma’yı. Adındaki Par, Parantez’i, Ma ise Mam’ı tanımlar. Kendi aramızda şakalaşarak andığımız bu isim sonunda kendi adımız oldu. Bir anda karar verdik ve yürüdük. Her zaman devrimci bir yaklaşımımız oldu. Farklıyı, alışılagelmişle ulamayı iyi becerdik sanırım. İki yıl önce ise, İzmir’in yaratıcı ajanslarından olan Üçüncü Göz ile birleştik. Ekimizle birlikte oldukça kalabalık ve güçlü bir yapımız var.
Tüketici tadacak
? Basın En İyi Dergi Reklam Kampanyası ve Moda Tekstil ve Kişisel Aksesuar Reklamı kategorisinde 2 ödül kazandınız. 2 işin de öyküsünü bizimle paylaşır mısınız?
Dergi kategorisindeki Yazgan kampanyası, Yazgan’ın yenilenme sürecindeki bir ara durak gibi yorumlanabilir. Çünkü hala Yazgan’ın tüm ürünleri hem içerik hem de etiket anlamında yenileniyor. Yakında Yazgan ürünlerinin yeni lezzetini tüketicisi de tadacak. İşte bu süreçte, yılbaşının da yaklaştığını düşünerek bir ara geçiş ilanları yapmayı planladık. Relansmanımızı büyük olasılıkla Şubat ayı gibi yapacağız.
Bol şaraplı süreç
Ama yılbaşı da şarap satışları için iyi bir dönem. Kırmızı şarabı çok seven ajansımızın yaratıcı ekibi, kırmızı renk üzerinde epeyce durdu. Kırmızının içinde kaybolmak diye niteleyeceğim, bol şaraplı bir süreç yaşadık. İşte o sıra Kırmızı yarışmasına katılalım fikri de kesinleşti. İlanlar çıktığında hepimiz çok sevdik ve yayınladık. Yayınlandığında pek çok tebrik telefonu da aldık. İlanların görsel gücü dergilerde daha iyi algılanacaktı. Bu nedenle de mecra olarak yalnız dergileri tercih ettik. Berk Optik kampanyasında ise ana hedef okuma gözlüğü almak isteyen ya da alması gereken kitlelere seslenmekti. “Eğer gözlerin iyi görmüyorsa, dikkat!” müşterimizin ana söylemiydi. Çünkü Berk Optik, optik gözlük satışında, doğru gözlüğü vermek konusunda müthiş bir hassasiyet gösteren bir firmadır. Kuşkusuz optik gözlük satan tüm gözlük markaları öyledir. Ancak Berk Optik için bu konu, neredeyse uzmanlık konusu olarak algılanır ve hekimler tarafından daima takdirle karşılanır. Bizim vurgumuz da bu yönde oldu. “Eğer gözlerinde bir sorun varsa bir hekime git ama gözlüğünü Berk Optik’ten al, çünkü sıfır hata Berk Optik’te!” çok net, çok doğru bir söylemdi. Biz sadece doğru olanı söyledik. Görsel olarak da, görme sıkıntısı yaşayan herkesin yaşadığı bir gerçeği görselleştirdik. Bütün hikaye bu! Müşterimiz bu kampanyadan güzel sonuçlar aldığını söyledi. Bizim için mutluluk verici bir sonuç işte...
? Yarışmaya katılacağınız ilanı seçerken nelere dikkat ettiniz?
Her şeyine... Yaratıcı fikrine, görseline, metnine ve tipografisine... Gerçekte biz ajans olarak, kreatif olmanın yanında doğru Türkçe ve güzel tipografiyi çok önemseriz.
İyi olan kazanır
? Ödül kazanacağınızı tahmin ediyor muydunuz?
Evet, bu yarışmada ödül kazanacağımızı tahmin ediyorduk. Klasik bir söz olacak ama işlerimize güveniyorduk. Nitekim yanılmadık.
? Kazandığınız kategori birincilikleri 8. Kırmızı Reklam Ödülleri’nde ön elemeden muaf tutularak, ilgili kategoride bir kez daha yarışacaksınız. İddialı mısınız?
Ah, bilmiyorum! İddialı bir kimliğimiz olmasına karşın iddialı olmayı çok sevmem. İşlerimiz iyi ama genel katılımın tadını da bilmiyorum. Yürüyeceğiz. İyi olan kazanır. Bu hep böyledir!
BÖLGELERE ŞANS TANINMALI
? Şehrinizde, reklamcılığı ve yaratıcılığı nasıl değerlendiriyorsunuz?
İyi ve doğru için çok çaba harcayan insan var İzmir’de. Ama bu izni/olanağı veren reklamveren az! Bu izin tabii ki şart değil. Eğer isterseniz her koşulda yaratıcı olabilirsiniz. Ama İzmir’deki reklamveren genellikle çok sivrilmekten hoşlanmıyor. Pek çok iş içinden yaratıcı olmayan ama akıllı uslu, kendi halinde olan işleri tercih edebiliyor. Bunun örneğini pek çok kez gördük. Bir süre sonra talep görmeyen yaratıcılık körelebiliyor. İnsan kaybımız da önemli bir neden. Son derece yaratıcı çocuklarımız oldu yıllar içinde. Ama buradaki maddi/manevi tatminsizlikleri nedeniyle hepsini İstanbul’a yolcu ettik. Şimdi pek çoğu orada köşe başlarında çalışıyorlar. Doğal bir süreç bu. İzmir’deki reklamcılar, İstanbul için ilk mektep görevini üstlenirler. Bu yıllardır hiç değişmeyen doğal bir görev sanki bizim için. Bundan sonrası nasıl gider bilemem ama bugüne dek hep böyle oldu.
? Son olarak Kırmızı Bölge Ödülü sizin için ne ifade ediyor?
Ödüllendirme her zaman, her şey için özendirici, lezzetli bir havuçtur. Dayak yiye yiye yenmeyi öğrenen boksörler gibi yenile yenile iyiyi yapmayı öğrenecek herkes. Bölgelerdeki potansiyelin gayet iyi olduğunu, sadece şans tanınması gerektiğini bu yarışmada gördük. İyi bir itici güç olduğunu gördük Kırmızı Bölge’nin. Bu misyonu üstlenmeyi de istiyordu zaten. Gayet iyi oldu.
Reklamveren: Yazgan Şarap Yönetim Kurulu Üyesi Murat Yazgan
? Kırmızı Bölge Reklam Ödülleri ile ilgili düşüncelerinizi öğrenebilir miyiz?
Kırmızı ödüllerini kazanan ve katılan tüm çalışmaları takip ediyordum ve kazanan firmalara imreniyordum. Kırmızı Bölge Ödülünü kazandığımız için de çok mutluyum, darısı diğer reklam verenlerin ve ajansların başına diyorum. Ayrıca ödül törenlerindeki son derece zevkli ve kaliteli etkinlikler Kırmızı’nın prestijini daha da arttırıyor. Umarım Kırmızı hep var olur ve bir gün Yazgan olarak Kıpkırmızı’yı biz alırız. Ekonomiyi, iş hayatını, yatırımları ve reklamcılığı sadece İstanbul olarak düşünmemek önemli, tüm bölge ajanslarının sunduğu işler gayet başarılıydı.
Reklamveren: Berk Optik Genel Müdürü Levent Pala
? Markanızın bu ilanla Kırmızı Bölge ödülü kazanmasını bekliyor muydunuz?
Sürpriz oldu diyemeyeceğiz. Daha evvel de katılmış ve ödül almayı ummuştuk. Kısmet bu sefermiş.
? Kırmızı Bölge Reklam Ödülleri ile ilgili düşüncelerinizi öğrenebilir miyiz?
Reklamveren ve ajanslar için bence motive edici bir unsur. Devamlılığı ciddiyetinin bir göstergesi ve de rakipsiz.
YARIN: BASINDA EN İYİ PERAKENDE REKLAMI ÖDÜLLERİ İLE MANDALİNA AJANS