Otogar ihalesi yeniden

Güncelleme Tarihi:

Otogar ihalesi yeniden
Oluşturulma Tarihi: Ocak 01, 2001 00:00

Haberin Devamı

DYP Genel Başkanı Tansu Çiller'in, 3 yıl önce temelini attığı Balıkesir Otogar’ı, belediye ile müteahhit firma arasında çıkan anlaşmazlık yüzünden 3 yıldır çürümeye terk edildi.

BALIKESİR'de DYP'li Belediye Başkanı Sami Gökdeniz döneminde, şehiriçi trafiği olumsuz yönde etkileyen, hava ve gürültü kirliliğine neden olan otogarın şehir dışına çıkarılmasına karar verildi. Yeni otogarın projesi uzun araştırmalar ve yarışmalar sonunda belirlendi.

KEŞİF bedeli bir trilyon lira olan otogarın ihalesi, 25 Mart 1997'de yapıldı. İhaleyi müteahhit Gürcan Aral kazandı. Otogarın temeli 11 Kasım 1997'de, DYP Genel Başkanı Çiller'in de katıldığı törenle atıldı. Yeni terminalin 31 Ağustos 1998'de bitirilmesi planlandı.

ANCAK daha temel aşamasında belediye ile müteahhit arasında ödemeler konusunda anlaşmazlık çıktı, inşaat durdu. Konu mahkemeye yansıdı. Ankara Üniversitesi'nden görevlendirilen bilirkişi, belediye ve müteahhit firmada yüzde 50-yüzde 50 kusur buldu.

SON seçimde göreve gelen ANAP'lı Ziya Tan, projeyi desteklediklerini bildirdi. Tan, mahkeme sonuçlanınca yap-işlet-devret modeliyle yeniden ihale açacaklarını, sadece radyan temeli atılan otogarın 2000 fiyatlarıyla en az 4 trilyona mal olacağını açıkladı.

YAPILANLAR YAPILACAKLAR

İzmir Körfezi'ni iyileştirme-geliştirme: Büyük Kanal Projesi hızlandı. Tüm ihaleler yapıldı. Arıtmanın üçte ikisi devreye alındı. Ragıp Paşa Dalyanı yıkılarak sirkülasyon sağlandı.

Metro-Demiryolu Bütünleşmesi: TCDD ile protokol imzalandı. Proje tamamlandı. Devlet Planlama Teşkilatı'ndan onay ve Hazine'den kredi için kefalet bekleniyor.

Trafik Acil Eylem Planı: Yollar ve kavşaklarda trafik akışını iyileştirieci düzenlemeler yapıldı.

Besleme sistemi: Metor ve vapur ulaşımını destekleyecek , besleme otobüs hatları devreye girdi.

Deniz ulaşımının payını artırma: TDİ'den vapur ve iskeleler alındı. İstanbul'dan vapur kiralandı. 15 bin kişilik yolcu kapasitesi 50 bine yükseldi.

Ulaşım entegrasyonu: Aktarma merkezleri açılarak, vapur, otobüs, metro arasıda devamlılık sağlandı. Vatandaş, önce hat yanlışlıkları nedeniyle sıkıntı yaşadı, Ancak, düzenlemelerle sistem oturdu. Ücretlerde, aktarmalı sisteme göre kent kart ile kademeli olarak düzenlendi.

Otopark alanları yaratılması: 1350 araçlık otopark alanı hizmete girdi.

Kent akıllı trafik otomasyonu: Bir bölümü hizmete girdi. Tamamı için ihale yapıldı. 2001'de başlayacak.

Kordonyolu: Dolgu alana, yargı kararlarına uyarak rekreasyon düzenlemesi yapıldı. Trafik yolu 4 şeritli öngörülmüştü. Ancak, 2 şeritli gerçekleşti.

Tahtalı Su Havzası Korunması: Bilimsel kurula rapor hazırlatıldı. Yıkımlar yapıldı. Çit çekilmeye başlandı.

Belediye semt merkezleri: Gültepe, Buca ve Çiğli'de açıldı.

Hemşeri kartı: Kent Bilgi Sistemi'nin startı verildi. Muhtarlara bilgisayar dağıtıldı. Hemşeri kartı proje tamamlandığında verilecek.

Dere taşkınlarına önleme: Dereler temizlendi. Toplam 59 derenin ıslahı için 19 trilyon liraya ihale gerçekleşti.

Kentsel dönüşüm: Gültepe ve Uzundere'de toplu konut alanları oluşturmak için çalışmalar başlatıldı.

Uydu sanayi bölgeleri: Ayakkabacılar, manifaturacılar ve oto galericileri taşındı.

4Bisiklet yolları: Kordon ve Bostanlı sahil bandında oluşturuldu.

Eski otogar kompleksi: Durdurulan spor salonun yapımına Üniversiad 2005'in İzmir'de düzenleneceği kesinleşince yeniden başlandı.

Yeşil atak:İzmir'e 965 bin metrekare yeşil alan eklendi. 25 okulun yaklaşık 50 bin metrekarelik bahçesinde yeşillendirme ve iyileştirme yapıldı.

Kapalı ve açık spor alanları: Narlıdere, Güzelbahçe ve Gaziemir spor salonları tamamlandı. Bostanlı Mavişehir kıyı bandına 12 bin metrekare spor sahası, 1,7 kilometre bisiklet, Kordon'a 1,8 kilometre koşu, 1,8 kilometre bisiklet yolu yapıldı.

Meydan düzenlemeleri: Alsancak, Fahrettin Altay meydanları düzenlendi.

Kent estetiği: Alsancak'taki silo boyandı. Kordonboyu, İzmir İlan ve Reklam yönetmelikleri çıkarıldı. Tarihi binaların dış cepheleri yenilenme çalışması başladı.

Kültür ve sanat: Tarih Sempozyumu yapıldı. İzmir Rapsodisi bestelendi. İzmir Sanat açıldı. Tarih yarışması düzenlendi. Tepekule'de 5000 yıl kutlamaları açılış konseri yapıldı. İzmir Kent Kitapları yayınlandı.

Kentsel yaşamı geliştirme: İtfaye bünyesindeki araçları ve eğitimli personeli daha iyi değerlendirmek için, kazalarda ilk müdahale ve kurtarmayı gerçekleştirecek AKS 110 kuruldu.

Hayvan barınağı: Işıkkent'te sokak köpeklerinin kısırlaştırılıp, barınabileceği bir yer düzenlendi.

Su şebekesi yeni yapım ve yenileme: 103 kilometre boru, 35.9 kilometre branşman döşendi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!