ÖSYM'den öğrenciye ayar: Sosyal medyayı bırak bize dilekçe gönder

Güncelleme Tarihi:

ÖSYMden öğrenciye ayar: Sosyal medyayı bırak bize dilekçe gönder
Oluşturulma Tarihi: Nisan 23, 2013 00:00

Geçen 7 Nisan’da gerçekleştirilen ‘Yabancı Dil Sınavı’ (YDS) sonrasında açıklanan sonuçları inceleyen İzmirli bir grup öğrenci kitapçıklarının içeriğinin yanlış olduğu gerekçesiyle ÖSYM’ye dilekçeyle başvurdu.

Haberin Devamı


“Sınavda şahsıma düzenlenen soru kitapçığı ile sınava girdiğim soru kitapçığı aynı değildir. Soru kitapçığımın internet ya da başka bir yolla tarafıma gönderilmesini talep ediyorum” diyen öğrenciler sosyal medyada da duyurular yaptı, imza kampanyaları düzenledi. İzmir’den 6 kişi ÖSYM’ye düzeltme talepli dilekçe gönderdi.

ÖSYMden öğrenciye ayar: Sosyal medyayı bırak bize dilekçe gönder

İtiraz başvurusu
Kısa sürede 300’ü aşkın üyeye ulaşan facebook grubunun yanısıra twitter ve imza kampanyası siteleri üzerinden de seslerini duyurmaya çalışan öğrencilerden Gönül Telek, dün saat 09.21’de ÖSYM’nin santral numarası olan 0312 298 80 00’dan arandı. Telek, İstanbul Üniversitesi Kamu Yönetimi Bölümü’nden mezun olduktan sonra uluslararası ilişkiler bölümünde yüksek lisans yaptığını, akademik kariyer için YDS’ye girdiğini anlattı. Sınav çıkışında hatırladığı pek çok soruyu arkadaşlarıyla karşılaştırdığını anlatan Telek, şunları söyledi:

Haberin Devamı

“Örneğin ilk sorum kesinlikle yanlıştı. Ancak doğru olarak görünüyordu. Biraz detaylı inceleyince pek çok sorunun yerinin kitapçıkta değiştiğini gördüm. Örneğin bir paragraf sorusuna A şıkkını işaretlediğime eminim. Soru 47’den 51’e kaydırılmış ve yanıt E şıkkı olarak gösterilmiş. Bu kadar hata üst üste çıkınca şok oldum. Arkadaşım Ebru Öztürk de aynı durumla karşılaşınca ÖSYM’yi telefonla aradık. Bizimle ilgilenen kadın memur, böyle bir yanlışlığın olamayacağını söyledi. İtiraz dilekçesi göndermemizi istedi. Biz de 18 Nisan’da dilekçe gönderdik” dedi.

ÖSYMden öğrenciye ayar: Sosyal medyayı bırak bize dilekçe gönder

Niye böyle yapıyorsunuz
Daha sonra sosyal medyada kampanya başlattıklarını hatırlatan Telek, telefon konuşmasını ise şöyle anlattı:
“Sabah uyurken telefon çaldı. Önce bir kadın sesi ‘Daire başkanımız sizinle görüşecek’ dedi. Saat 09.21’di ve Ankara numarasıydı. Konuştuğum kişi ‘Ben daire başkanıyım. Siz niye sosyal medya yoluyla böyle bir şey yapıyorsunuz? Niye bize dilekçe göndermiyorsunuz?’ dedi. Ben de dilekçeyi zaten gönderdiğimi söyledim. Bunun üzerine ‘Ben kontrol ettim. Sizin kitapçığınızda herhangi bir hata yok. Niye böyle bir şey yapıyorsunuz?’ dedi. Ben de ‘Optiğim doğru, kitapçık numaram da doğru fakat içeriği kontrol edin, eminim’ dedim. Daire başkanı da ‘Sadece size özel kitapçığın sizin adınızın ve kitapçık numaranızın bulunduğu sayfayı ve ilk sayfayı gönderirim. Bunun dışında hiçbir şey yapmam’ dedi. ‘Bunu yapabilirsiniz ama ben eminim hata olduğundan’ dedim. Sonra da telefonu kapattı.”

Haberin Devamı

Son itiraz 27 Nisan
Şu anda kitapçığın ilk sayfalarının kendisine iletilmesini beklediğini, ancak d avukatıyla görüşerek hukuki alanda da hakkını arayacağını söyleyen Telek, aynı konudan mağdur olduğunu düşünen öğrencilerin itiraz için 27 Nisan’a kadar süreleri olduğunu, bir an önce dilekçe göndermeleri gerektiğini belirtti. Telek, “Kitapçığımız belli, üzerine imzamızı atıyor, kimlik numaramızı yazıyoruz. İşaretlemelerimiz de belli. Yanlışlık olduğuna eminim. Ancak şu anda kitapçığımın bile değiştirilmesinden korkuyorum. Bize düzeltme yönünde bir adım atmaları gerekiyor” dedi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!