Güncelleme Tarihi:
YAĞ sektörünün önemli isimlerinden Orkide, bu yıl ihracatta yüzde 100 artış, ciroda ise yüzde 25 büyüme hedefliyor. Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Küçükbay, geçen yıl 400 milyon dolarlık ciroyu bu yılın sonunda 100’ü ihracattan olmak üzere 500 milyon dolara çıkarmak için çalışmalarını Yılın ilk çeyreğinde, Ortadoğu ve Afrika pazarında ciddi ihracat bağlantılarına imza attıklarını kaydeden Küçükbay, bu veriler ışığında hedefe kolay ulaşacaklarını belirtti. Orkide Yağları’nın grup şirketlerinden Reka A.Ş.’nin Muratlı’da 150 dönüm alan üzerine kuracağı ham yağ fabrikasının 2012’de hizmete açılacağını hatırlatan Küçükbay, fabrikanın, bölgedeki müstahsillerden toplayacağı ürünleri entegre tesislerinde işleyerek ham yağ üreteceğini vurguladı. Küçükbay, “Üreticiden sadece ayçiçeği değil, buğday, kanola, çeltik alımı da yapacağız ve yöredeki çiftçiler için önemli bir alternatif yaratacağız” diye konuştu.
İlk entegre tesis
Türkiye’de malı üreticiden alıp, işleyen ve rafine eden ilk entegre tesisi kuracaklarını belirten Küçükbay, “Üreticiden alınan ürünü modern bir sistemle kırıp yağ elde edeceğiz. Ayçiçeğinden yüzde 40 - 45 oranında yağ çıkıyor, kalanı küspe olarak kalıyor. Küspenin depolanması zor. Çünkü toz halindeki küspe çabuk bozulur. Bunun uzun dayanması için tanelenmesini sağlayacak bir sistem oluşturacağız” diye konuştu.
PERDER’DE TANITIM
Türkiye Perakendeciler Federasyonu’nun (PERDER) düzenlediği, ‘Yerel Zincirler Buluşuyor’ başlıklı sempozyumunda sıvı yağ ve margarinde ulaştığı geniş ürün yelpazesini sergileyen Orkide, iş ortaklarıyla buluşma fırsatı yakaladı ve sektördeki yenilikleri inceledi. Satış ve Pazarlama Müdürü Kaya Büker, yerel markaların Türkiye’de perakendecilik setörünün yüzde 25’ini oluşturduğuna dikkat çeken Büker, “Orkide Yağları olarak yerel markaların gelişimine katkı sağlıyoruz. Yerel zincirlerin güçlenmesinde Orkide büyük rol oynuyor” dedi.