Güncelleme Tarihi:
Küçükbay Yağ Sanayi A.Ş.’nin üretimini yaptığı Orkide Yağ, yurt içindeki atağını, en sevilen Türk markaları arasında yer aldığı dış pazarlarda da sürdürüyor. Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Küçükbay, 122 ülkeye satış yapan Küçükbay A.Ş.’nin geçen yıl rafine ayçiçek yağı ihracatını yüzde 40, zeytinyağı ihracatını ise yüzde 45 artırdığını, dış satışlarının yüzde 71’ini Ortadoğu’ya, yüzde 12’sini Uzakdoğu’ya, yüzde 11’ini Afrika’ya, yüzde 2,5’ini Asya’ya, yüzde 2,5’ini Kuzey, Orta ve Güney Amerika’ya, yüzde 1’ini ise Avrupa’ya yaptığını belirtti.
İç piyasada “Orkide” markalı ürünlere duyulan güvenin dış pazarda da aynı değerde sağlandığını söyleyen Ahmet Küçükbay, “Birlik ve beraberlik içinde, güvenle gelen başarımızı, geçtiğimiz yıl Tekirdağ’da faaliyete giren ve Avrupa’nın da sayılı tesisleri arasında yer alan entegre yağ tesisimizle daha da ileriye taşıyoruz. Günde bin 500 ton ayçiçeği işleme kapasitesine sahip olan bu yeni tesisle yükselen üretim ve ihracat kapasitemiz sayesinde ülke ekonomisine sağladığımız katkıyı artırmanın gururunu yaşıyoruz” şeklinde konuştu.
Bilinirliği en yüksek
Orkide’nin özellikle ayçiçek, mısır yağlarıyla Ortadoğu ve Afrika ülkelerinde bilinirliği en yüksek Türk markası olduğunu, zeytinyağı ile de Çin, Japonya başta olmak üzere birçok Uzakdoğu ülkesinde tüketicinin beğenisini kazandığını ifade eden Küçükbay, “2014 yılında yurt dışı pazarlarda özellikle zeytinyağı ile ilgili atılımlarımız devam ediyor. Zeytinyağında Uzakdoğu ve Asya’nın yanı sıra Şili ile adım attığımız Güney Amerika pazarına Brezilya gibi büyük bir ekonomiyi de eklemek istiyoruz” dedi.