’Onur konuğu’ demir attı

Güncelleme Tarihi:

’Onur konuğu’ demir attı
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 11, 2016 15:24

MARMARİS’in Bozburun Mahallesi’nde yapımına başlanıp, Hollanda’da tamamlanan, 2013’te denize indirildikten bir yıl sonra ’dünyanın en iyi yelkenli ahşap süper yatı seçilen ’Mikhail S. Vorontsov’, Marmaris’e geldi. Lüks yelkenli, 11-15 Mayıs tarihleri arasında yapılacak Marmaris Yacht Charter Show’un ’onur konuğu’ olacak.

Haberin Devamı

 

    Â

’Onur konuğu’ demir attı
Â
’Onur konuğu’ demir attı


Lüks gulet ve motor yatların 35’inci kez ağırlanacağı Marmaris Yacht Charter Show’a özel olarak davet edilen ’Mikhail S. Vorontsov’, bugün saat 12.00’de Marmaris Körfezine giriş yaptı. Bir saate yakın körfezde yavaşca yol alan lüks yelkenli, daha sonra fuar alanına yakın, açıkta demirledi. Bot şov süresince teşhir edilecek teknenin içi gezilemeyecek.

                                                      Â

’Onur konuğu’ demir attı


Ukraynalı Valery Stepanenko ile birlikte teknenin yapımına başlayan Azeri Hülya Ali Zade Kuceruk, 2013’te suya indirilen 64.5 metrelik Mikhail S. Vorontsov’un Mayıs 2014’te Amsterdam’da Dünya Süper Yat Ödülü, bir yıl sonra ise özel jüri ödülü aldığını söyledi. Kuceruk, "Peşinden teknemiz ’Gelenek Ruhu Ödülü’nün kazananı olarak asıl Oscar ödülünü kazanmış oldu. Bu yat, yapımı esnasında Discovery Channel tarafından birçok kez filme alınarak dünyaya yayınlandı. Aynı zamanda ’Süper Yatlar 2014’ kitabında farklı sınıflarda göze çarpan yatlarla beraber yer aldı. 5 yıldızlı otel odasının süit özelliklerine sahip 14 kamaranın yanı sıra çalışanların kamaraları ayrı" dedi.

56 MİLYON EURO’YA MAL OLDU

Lüks yelkinlinin Marmaris Yacht Charter Show’un onur konuğu olduğunu dile getiren Kuceruk, tekne hakkında bilgiler vererek, şunları söyledi:

"Burada onur konuğu olarak kalacak. Teknenin yapımına 2007’de Bozburun’da başlayıp Hollanda’da tamamladık ve teknemiz İSO belgeli. Tekne yapımında artık Türkiye’nin adını ölümsüzleştirdik. Teknelerimiz Türk ustalar tarafından benzersiz, sadece bu proje için geliştirilmiş bir lamine sert ağaç kereste teknolojisiyle (İriko- Afrika tik ağacı) inşa edildi. Daha önce hiçbir yelkenli gemi bu kadar büyük bir projeye sahip olmamıştı. Yaptığımız teknelerde tek bir çivi kullanılmadı. Özel geçmeli sistemle yapıldı. Modern ahşap işçiliği alanında en az beş yıllık deneyimi olan genç insanlarla çalışıyoruz. Teknenin maliyeti 56 milyon Euro oldu. 64.5 metrelik tekne 490 ton ağırlıkta, 11 knots (20 km) sürat yapabiliyor. Haftalık masraflar hariç 320 bin Euro’ya kiraya veriliyor" dedi.


BAKMADAN GEÇME!