Güncelleme Tarihi:
Gerek alt ve üstgeçitlerin sayısının azlığı, gerek yapımlarının tamamlanamaması, gerekse de vatandaşların geçmeye alıştıkları yerlerden farklı yerde olması nedeniyle 80 kilometrelik hattın pek çok yerinde demir korkuluklar sürekli kesiliyor. Kadın-erkek, yaşlı-genç, gelen geçen trenlere aldırmadan demiryolundan karşıdan karşıya geçiyor. Üstelik, onarıldıktan sonra tekrar tekrar keserek...
Her gün onarıyoruz
Demiryolunu ayıran ihata duvarlarının sürekli zarar görmesinden başta TCDD olmak üzere İZBAN da dertli. Her gün 300’ün üzerinde trenin hatta hareket ettiğini belirten TCDD 3. Bölge Müdürü Selim Koçbay, demirlerin kentin bazı noktalarında her gün onarıldığını ancak birkaç saat sonra yeniden kesildiğini söyledi. Hattın kapalı kaldığı 4 yıl içinde alt ve üstgeçitlerin tamamlanamadığını, sorunun bu nedenle yaşandığını ifade eden Koçbay, “Üzerinde büyük titizlikle durduğumuz başka bir konu yok. Biz uğraşmaktan bıktık ama vatandaşlar demirleri kırıp kendilerine yol açmaktan vazgeçmedi. Önlemek için yazı yazmadığımız yer kalmadı. Yaptığımız suç duyurusu, açtığımız dava sayısını çoktan unuttuk ama bir türlü baş edemiyoruz. Açılan davalar muhatap bulunamadığı için sonuçlanmıyor. Vatandaş eskiden geçtiği yeri kullanmakta diretiyor. Bekçi koyduğumuz noktalar bile var. Vatandaş demirleri kesip demiryoluna giriyor, kaza olduğu zaman bize dava açıyor. Pek çok arkadaşımız bu yüzden açılan davalarda ceza aldı. Alt ve üstgeçitler halkın ihtiyaçlarına cevap vermiyor. Demir yerine duvar yapsak insanlar onu geçmenin de bir yolunu bulacaklar. Bu nedenle tek çözüm vatandaşların eskiden beri alışkın oldukları yerlere alt ve üstgeçitler yapmak” dedi.
Krikoyla açıyorlar
Demirlerin en çok kesildiği yerler arasında Karabağlar ilk sırayı alıyor. 2009’dan önceki hemzemin geçitlerin olduğu bölgeler, okulların yanlarındaki demirler sürekli kesiliyor. Şemikler İstasyonu’nun ilerisi ve Yeşilyurt’taki Atatürk Maskı’nın önü ise her gün onarılan ancak kesilen iki nokta. Kesilen demirler TCDD ekipleri tarafından onarıldıktan sonra vatandaşlar kaynak makineleri ya da balyozla yeniden kırıyor. En son geliştirdikleri yöntem ise otomobil krikosuyla bir kişinin geçebileceği şekilde genişletmek.