Öğretmenlere toplumsal cinsiyet eğitimi

Güncelleme Tarihi:

Öğretmenlere toplumsal cinsiyet eğitimi
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 16, 2016 12:52

İZMİR Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Sürekli Eğitim Merkezi (EKOSEM) Müdürü Doç. Dr. Nesrin Oruç Ertürk öncülüğünde başlatılan proje kapsamında, 47 aday öğretmene toplumsal cinsiyet eşitliğini destekleyen dil kullanmaları anlatılıyor.

Haberin Devamı


Doç. Dr. Ertürk tarafından ABD Ankara Büyükelçiliği'nin 2015 Fulbright Mezunları Burs Programı kapsamında hazırladığı projede, kadınların güçlendirilmesi amaçlandı. Proje kapsamında Balçova İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü ve Balçova Kaymakamlığı'nın onayıyla çalıştıklarını belirten Doç. Dr. Ertürk, toplumu şekillendirecek öğretmenlerin kullandığı dilin gençlerin hayatını etkilediğini söyledi. Doç. Dr. Ertürk, "Eğitimlerde ilk önce 80 genç kızımıza şiddetten korunma yolları ve şiddet mağduru olmaları durumunda suskunluk, utanç ve suçluluk duygularından uzaklaşmaları öğretildi. Kendilerini tanımaları, güven duymaları ve sosyal farkındalık oluşturulması hedeflendi. Şimdi de göreve başlayacak 47 öğretmenimize dil ve toplumsal cinsiyet eşitliğini anlatıyoruz. Öğretmenlerimiz, eğitim-öğretim süreçlerinde öğrencileri bazen söyledikleri tek bir söz ile olumlu ya da olumsuz etki yaratabilir. Öğrencilerinin yaşamlarını bazen basit bir hareketleriyle etkileyebilir. Öğretmenlerimizin okul ortamında, toplumsal cinsiyet eşitliğini destekleyen dil kullanmaları çok önem kazanıyor" dedi.
Öğretmenlerin öğrencilerini tanıması gerektiğini aktaran Doç. Dr. Ertürk, öğretmen adaylarına öğrencilerinin cinsiyetçi tutum ve davranışlarla karşılaşmaları durumunda ne yapmaları gerektiğinin anlatıldığını ifade etti. Öğretmenlerin toplumsal cinsiyet eşitliğine dair öğrenciler arasında fark yaratabileceğini vurgulayan Doç. Dr. Ertürk, şunları söyledi:
"Kız ve erkek öğrencilere akademik performanslarını yükseltmeleri için eşit düzeyde destek sağlanması gerekir. Öğretmenler sınıf içi kurallar belirlenirken kız ve erkek öğrencilerin eşit katılımını sağlayacak önlemler almalı. Sınıf içi iş bölümünde her iki cinsiyete eşit fırsat vermelidir. Eğer kız öğrenci her zaman tahtayı ya da sınıfı temizlemekle görevlendirilip, erkek öğrenci sınıfın idaresi ya da sınıf başkanlığı gibi rollere uygun görülüyorsa, burada bir yanlışlık var. Öğretmen klasik toplumsal normların dışına çıkıp her görevi kız ve erkek öğrencilerin bu görevi sırayla yapmasını sağlamalıdır."

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!