İZMİR, (DHA)
Oluşturulma Tarihi: Ocak 15, 2016 15:40
İZMİR’de, Konak’tan Yeşildere’ye bağlantı sağlayan ve Mayıs 2015’te hizmete açılan Konak Tüneli’nin Bahribaba Parkı ile Konak Meydanı arasında kalan kesiminde yayaların karşıdan karşıya geçisini sağlayacak üstgeçitin yapımına başlandı. Sekiz aylık gecikme sonrası üstgeçit ayaklarının yerleştirileceği noktalara şantiye kuruldu.
Karayolları 2. Bölge Müdürlüğü’nün uzun tartışmalar sonrasında yapımına başlayıp tamamladığı Yeşildere ile Konak arasını bağlayan 1674 metre uzunluğundaki Konak Tüneli’nin en büyük eksiği olan yaya üstgeçitinin yapımına, tünelin açılmasından 8 ay sonra başlandı. Tünel geçen mayıs ayında Başbakan Ahmet Davutoğlu tarafından 7 Haziran seçimleri öncesi hizmete açılmıştı. Ancak, Konak Meydanı’nın Yeni Karamüsel Mağazası’nın bulunduğu kesimi ile Bahri Baba Parkı, Mithatpaşa Caddesi arasında kalan yolun kesintisiz trafiğe açılması nedeniyle yayalar sıkıntı çekti, karmaşa yaşandı. Trafik ışıkları kaldırılınca yayalar hayatlarını tehlikeye atarak, yoldan araçların arasında karşıdan karşıya geçti. Daha sonra Karayolları ve İzmir Büyükşehir Belediyesi yoldan geçişi engelleyecek bariyerlele önlem aldı. Yayalar da metro istasyonundan karşıdan karşıya geçmeye yönlendirildi.
Karayolları Bölge Müdürlüğü’nün, Bahri Baba Parkı ile Yeni Karamürsel Mağazası önü arasında yaya üstgeçidi için yaptığı ilk projeler, alanın kentsel ve arkeolojik sit olması, kentsel, kültürel ve tarihsel açıdan projenin ’
Konak Meydan Düzenlemesi’ ile uyumlu bulunmaması nedeniyle onaylanmadı. Projeler
İzmir Büyükşehir Belediyesi ve İzmir 1 No’lu Kültür Varlıkları Koruma Kurulu onayı sürecinden geçti. Daha sonra Konak Meydanı’na uyumlu, metro hattına zarar vermeyecek, yaya kapasitesine uygun, belediye otobüslerine engel olmayacak bir proje onaylandı. Uzunluğu 58 metre, genişliği 6 metre olacak üstgeçidin yapımı için şantiye kuruldu. Çalışmalar başladı.