Nevruz ihracata baharı getirdi

Güncelleme Tarihi:

Nevruz ihracata baharı getirdi
Oluşturulma Tarihi: Mart 18, 2012 00:00

Ekonomi Bakanlığı, Ortadoğu’da farklı ülkelerde farklı şekillerde kutlanan Nevruz’la ilgili duyuru yaparak ‘tatil’e karşı uyardığı ihracatçılar, bir aydır yaşanan hareketlilikten memnun.

Haberin Devamı

AZERBAYCAN ve İran gibi ülkelere ihracat yapan sektörlerin cirosuna baharı nevruz getiriyor. Bu ülkelerde bayram olarak kutlanan nevruz, ihracat pazarlarını en az bir hafta kapatsa da yaşanan hareketlilik sonrasındaki durgunluğu ihracatçılar önemsemiyor.
Ekonomi Bakanlığı, ihracatçı birliklerine gönderdiği yazılarda Ortadoğu’da farklı ülkelerde farklı şekillerde kutlanan Nevruz’la ilgili duyuruda bulundu. Azerbaycan’da 20-26 Mart arasının Bakanlar Kurulu kararıyla resmi tatil ilan edildiğini hatırlatan Bakanlık yetkilileri, İran’da ise 19-23 Mart’ın “İslam Cumhuriyet Günü” ve “Doğa Günü” olmaları nedeniyle resmi tatil olduğunu belirtti. Açıklamada “Tatillerin birleştirilmesi alışkanlığı ve Nevruz tatiline İran’da verilen önem dolayısıyla 16 Mart 2012- 2 Nisan 2012 tarihleri arasında bu ülkede özel sektör temsilcilerine ulaşılmasının mümkün olmadığı, resmi dairelerin ise nöbet usulüyle veya düşük kapasite çalıştığı” belirtildi.

Avrasya’nın Noel’i

Haberin Devamı

Bu ülkelere en fazla ihracat yapan moda ve hazırgiyim sektörü adına değerlendirme yapan TMHF Başkanı Nedim Örün, Avrupa’da Noel tatili, Türkiye’de Ramazan Bayramı gibi bu ülkelerde de Nevruz tatili olduğunu, en az 10 gün bu pazarların kapalı olduğunu dile getirdi. Nevruz’un ihracatçılar açısından “Avrasya’nın Noeli” gibi görüldüğünü kaydeden Örün, bu durumun kendileri için dezavantaj değil, avantaj olduğunu vurguladı.
Nevruz döneminden önce bu ülkelerle bir ay boyunca yoğun ticaret yaşandığına dikkat çeken örün, “Mağazalar bir yılda sattıkları ürünü bir ayda satıyor. Dolayısıyla şubat sonuna kadar çok önemli miktarda mal stokluyor, bu da bizim satışlarımızı bu dönemde artıyor” dedi.

CİRONUN YARISI

Türkiye Mobilya Sanayicileri Derneği (MOSDER) Başkanı Ramazan Davulcuoğlu İran’ın Türkiye’den en büyük alım kalemlerinden birinin mobilya olduğunu hatırlatarak, “Nevruz sayesinde bizim cirolarımızda da artış yaşanıyor” dedi. Davulcuoğlu, satışlarının yarısını Nevruz öncesi üç aylık dönemde, geri kalan ciroyu ise dokuz aydan sağladıklarını anlatarak “Görüldüğü gibi Nevruz bizim için çok büyük hareketlilik demek. Bu dönemde büyük bir canlılık yaşandığı için sonrasındaki durgunluğu önemsemiyoruz” dedi.

 

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!