Güncelleme Tarihi:
İZMİR Limanı’nda özelleştirme tartışmaları sürüp, 300 milyon dolarlık devlet yatırımı beklenirken, Nemrut Koyu ve Aliağa, dünya devlerinin rotasını bu bölgeye çevirmesiyle konteyner limancılığında da iddialı olmaya başladı. Bölgede Nemport Limanı ve Ege Gübre’nin iskelesi konteyner gemilerine hizmet verirken, İzmir Demir Çelik Limanı, Petkim Limanı, Batıçim’in Batılimanı da konteyner gemilerine yönelik yatırımı gündeme aldı.
Nemrut Koyu ve Aliağa’daki 11 iskeleye geçen yıl yanaşan 3 bin 545 gemi, toplam 31 milyon 909 bin dökme ve genel kargo yükü elleçlenmesini sağladı. Konteyner limancılığında Aliağa bölgesinin rolünün artacağını gören yatırımcılar da daha önce İzmir Limanı’na çalışan 5 uluslararası dev şirketi bölgeye çekmeyi başardı. Bir süre önce hizmete açılan Nemport ve Ege Gübre’nin iskelesi konteyner gemilerine hizmet verirken, Turkon, Maersk, Borchard, Hamburg Süd, CMA-CGM, Contaz Containerships ve MSC gemileri rotalarını Nemrut Koyu’na yönlendirdi.
NELER YAPILIYOR
? Nemrut Koyu’nda konteyner elleçlemesini ilk olarak Akdeniz Kimya’nın kurduğu Nemport Limanı gerçekleştirdi.
? Ege Gübre’nin iskelesi resmi açılışı olmamasına rağmen konteyner gemilerine hizmet vermeyi sürdürüyor.
? Batıçim’e ait Batıliman, konteyner gemilerine hizmet verecek şekilde genişletme çalışmaları yapıyor.
? Petkim Limanı konteyner terminali oluşturmak üzere uluslararası danışmanlık firması Hamburg Port Consulting firmasına fizibilite çalışması yaptırdı.
? İzmir Demir Çelik, rıhtımın boyunu 62.5, enini de 10 metre arttırarak yıllık elleçleme kapasitesini 5 milyon tona çıkarmak amacıyla 5 milyon dolara yakın yatırım yaptı.
İŞTAH KABARTTI
Nemport ve Ege Gübre’nin sağladığı başarı, bölgede liman işleten diğer firmalara da öncülük etti. Petkim, Batılimanı ve İzmir Demir Çelik Limanı konteyner gemilerine hizmet vermeye yönelik çalışmalara başladı. Başlangıçta bölgedeki fabrikalar için inşa edilen iskeleler, üçüncü şahıslara da hizmee başlayıp, Aliağa’yı Ege’nin önemli liman merkezlerinden biri haline getirdi. Aliağa‘da Habaş, İDÇ, Batıçim, Ege Çelik, Ege Gübre, Petrol Ofisi, Petkim, Total, Egegaz ve Tüpraş’a ait toplam 11 iskele İzmir Limanı’ndaki sıkışıklığa alternatif olma umudunu büyüttü.