Güncelleme Tarihi:
İzmir Valiliği Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü'ne ÇED raporuyla ilgili ön olur alan proje, Ulaştırma Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü'ne de gönderilen başvuruda yeralan, hattın yapımında kullanılacak aç-kapa yönteminden son süreçte vazgeçti. Büyükşehir Beledilyesi dokuz istasyonun yeralacağı hattı yeraltında derin tünelle yapacak. Derin tünel için projede değişiklik yapan Büyükşehir Belediyesi, Ulaştırma Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü'ne de revizyonu bildirerek onay bekleyecek. Genel Müdürlük aç-kapa yönteminin yeraldığı projeyle ilgili bazı eksiklerin tamamlanmasını istemişti.
Büyükşehir Belediyesi, ek belgelerde hem eksiklikleri tamamlayacak hem de derin tünelle ilgili değişikliği Bakanlık'a bildirecek. Büyükşehir Belediyesi'nin aç kapa yönteminde Mithatpaşa Caddesi'nin kazılacağı için gerek burada oturan ilçe sakinleri, gerek esnaf, alışveriş merkezleri ve Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi'nin olumsuz etkilenecek olması nedeniyle değişikliğe gittiği öğrenildi. Mithatpaşa Caddesi'nin bölüm bölüm kapatılmasıyla yapılacak imalat sırasında trafik akışının yan yollar ve otoyola kaydırılmasının da trafikte önemli sorunlara yol açması bekleniyordu. Büyükşehir Belediyesi yetkilileri yapım maliyeti aç- kapa yönteminden yüksek olmasına karşın derin tüneli tercih edilmesinde bu mağduriyetleri önlemek istemelerinin neden olduğunu belirtti. Balçova, Çağdaş, Dokuz Eylül Üniversitesi, Güzel Sanatlar, Narlıdere, Siteler, Kaymakamlık, Lojman ve İstihkam duraklarının yeralacağı 10,5 km uzunluğunda olacak hatla ilgili Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu "Derin tünelle yapılacak. Bakanlık'tan onay aldıktan sonra ihale süreci başlayacak" açıklaması yaptı. Projedeki yöntem değişikliğiyle ilgili Büyükşehir Belediyesi'nin detaylı açıklama yapacağı bildirildi. Proje onaylandıktan sonra 2016 yılı içinde ihaleye çıkılması bekleniyor.