Meltem 'Yüzülebilir Körfez' için denizde

Güncelleme Tarihi:

Meltem Yüzülebilir Körfez için denizde
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 04, 2012 00:00

Körfezi temizlemek için ‘İmbat’ adlı römorkörden sonra kesici-emici tarama gemisi ‘Meltem de suya indirildi. Meltem, “yüzülebilir körfez” hedefindeki önemli aktörlerden biri olacak

Haberin Devamı

14 metre derinliği tarayabilecek ve saatte 4 bin ton kapasiteyle çalışacak Meltem, açacağı sirkülasyon kanalıyla “yüzülebilir körfez” hedefindeki önemli aktörlerden biri olacak.
İzmir Büyükşehir Belediyesi, Büyük Körfez Projesi’nin en önemli adımlarından birini daha atarak deniz dibindeki ve dere ağızlarındaki çamuru temizleyecek kesici-emici tarama gemisini de Levent Marina tesislerinde denize indirdi. ‘Meltem İzmir’ adı verilen gemi, Çiğli Ata Sanayi’ndeki üretim aşamasından sonra TIR’larla Levent Marina’ya getirildi ve her bir parçası kıyıda monte edildikten sonra adım adım denize indirildi. İZSU Genel Müdürlüğü yetkilileri, her bir iç ekipmanın tek tek teste tabi tutulacağını ve tarama gemisinin bir haftalık sürecin ardından İZSU’ya teslim edileceğini bildirdi. İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin ‘İmbat İzmir’ adını verdiği römorkör de İstanbul Tuzla Tersaneleri’nde yapımı tamamlandıktan sonra geçen hafta İzmir’e getirilmişti.

Haberin Devamı


Büyük Körfez Projesi kapsamında yürütülen kapsamlı çalışmaların en önemlilerden birinin ekipman alımı olduğunu söyleyen İZSU Genel Müdür Yardımcısı Gülay Demircioğlu, “Şu an römorkörümüz denizde. Kazıcı emici tip gemimiz de denize indirildi. Böylelikle Körfez’de, dere ağızlarında ve sığ olan noktalarda sirkülasyon kanalının açılması çalışmalarını gerçekleştireceğiz. Halen ÇED çalışmalarını yürütüyoruz. Alacağımız izinler ve onaylar sonrasında kendi gemilerimizle daha hızlı, seri ve programlı bir şekilde çalışmalarımızı yürüteceğiz. Amaçlarımız ve hedeflerimize daha kısa sürede ulaşacağız” dedi.


Dokuz Eylül Üniversitesi Deniz Bilimleri ve Teknolojisi Enstitüsü Deniz Teknolojisi Ana Bilim Dalı Öğretim Üyesi ve aynı zamanda İZSU Yönetim Kurulu Üyesi olan Doç. Dr. Gökdeniz Neşer, böyle bir çalışmanın koordinasyonunda yer almaktan büyük mutluluk duyduğunu söyledi. ‘Meltem İzmir’in Türkiye’de bir ilk olduğunu söyleyen Neşer, “Tarama gemileri ülkemizin tersanelerinde yapılıyor ama bu teknolojiyi kullanarak yapılan Türkiye’deki ilk gemidir. Bu gemiyi biz Türkiye’de bu alandaki gelişmelerin bir fitilleyicisi olarak da görüyoruz. Saatte 4 bin metreküp sulu madde kapasiteli kesici-emici tip tarama gemimiz, diğer tarama gemilerinin günlük sekiz saat çalıştığını düşünürsek, 8 kat daha hızlı. Bu anlamda Meltem İzmir’in ‘Yüzülebilir Körfez’ hedefinin en önemli emekçilerinden biri olacağını düşünüyorum” diye konuştu.

Haberin Devamı


GEMİNİN ÖZELLİKLERİ
KDV hariç 5 milyon 850 bin liralık yatırımla bir Türk firmasına yaptırılan tarama gemisi Meltem, 14 metre derinliği tarayabilecek. Geminin maksimum katı madde taşıma kapasitesi saatte 800 ton, yüzde 20 oranında katı madde içerdiğinde de saatte 4 bin ton olacak. İZSU, halen DLH tekneleri ile yapılan tarama çalışmalarında günde sadece 1000 metreküp civarında tarama yapabiliyor.
Kesici-emici tarama gemisine lojistik destek sağlayacak römorkör İmbat ise, tarama gemisinin çalışma sahasına sevkinde, tarama gemisine ekipman ve personel taşımada, ayrıca İZSU’nun Körfez suyu kalitesinin ölçümü ve takibi ile ilgili yürüttüğü çalışmalarda kullanılacak. KDV hariç 1 milyon 380 bin Euro’ya mal olan yine “yerli üretim” römorkör, minimum yakıt tüketimi ile çalışacak. römorkör, 14.75 metre boyunda ve 6.40 metre genişliğinde. 10 ton çekme gücüne sahip römorkörün derinliği ise 2.5 metre.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!