Güncelleme Tarihi:
Cingöz, İzmir’de sağlık turizmi pazarı yaratmak, akredite hastanelere Amerika’dan hasta getirmek için kolları sıvadı. Cingöz, “Türkiye’de medikal turizm yapılıyor, ancak biz bu alanda İzmir’i ön plana çıkartmak istiyoruz. İlk adımları attık” dedi.
“Logo Travel” adı altında hem yurt içi hem de Küba, Arjantin, Peru, Kamboçya, Vietnam gibi ülkelere turlar düzenleyen Cingöz, sürekli konuşulan medikal turizm alanında “çift yönlü” proje için start verdi. Cingöz, artağı Ali Hepşen ve Amerika’daki partnerleriyle hem Türk hem de Amerikalı hastalar için geliştirdikleri projenin “www.mediustour.com” sitesiyle hayat bulduğunu belirtti.
Türklere hitap ediyor
Cingöz, “Bu sitemiz Türkçe yayınla Türk hastalara hitap ediyor. Hitap ettiği kesim öncelikle Türkiye’de tedavi edilemeyen hastalıklarla ilgili. Tedavisi olmayan hastalıklar konusunda doktorlar hastalarını Amerika’daki doktor ve sağlık merkezlerine yönlendiriyor. Biz de bu hastalara Amerika’ya gitmeden internet üzerinden doktorlarıyla bu ikinci görüşme dediğimiz buluşmayı sağlıyoruz. Hastanın teşhis ve tedavileri ile ilgili bütün bilgiler internet üzerinden gönderiliyor. Hasta durumuyla ilgili doktoruyla bilgi alışverişi yapabiliyor. Eğer Amerika’ya gitmesi gerekiyorsa hastalara ulaşımdan konaklamaya her türlü programı da sağlıyoruz. Bir diğer grup ise bebeğini Amerika’da dünyaya getirmek isteyen hamilelere yönelik. Doğum ya da Amerika’ya tedavi için gitmek isteyenlere tüm ihtiyaçlarını a’dan z’ye karşılayarak hizmet veriyoruz” diye konuştu.
Sağlık turizm merkezi
Cingöz, projenin henüz başlamayan ama hazırlıkları süren ikinci ve önemli kısmının İzmir’i sağlık turizmi için bir merkez haline getirmek, pazarlamak olduğunu söyledi. İzmir’in tıbbi ve fiziki olanakları yüksek hastane, dal merkezlerine sahip olduğunu belirten Cingöz, tedavi faturalarının yüksek olduğu ülkelerden daha düşük ama kaliteli sağlık kuruluşlarının bulunduğu ülkelere hasta akışının olduğunu vurguladı.
Amerika çok pahalı
Tedavi için İzmir’e getirecekleri Amerikalı hastalara dinlenme, tatil yapma olanağını da beraberinde sunacaklarını kaydeden Cingöz şöyle konuştu: “Türkiye, sağlık turizminin yapıldığı bir kent. Ama ağırlık İstanbul’da. Oysa İzmir de bu konuda çok ciddi pazar olabilecek bir kent. İzmir’in İstanbul’a nazaran sakinliği, dinginliği, iklimi, ulaşımı, denizi, güneşi sağlık turizmi için önemli bir avantaj. İzmir’in iklimi iyileşme için önemli ayrıcalık. Yine İzmir’de Amerika’daki, Avrupa’daki sağlık kuruluşlarını aratmayacak sağlık tesisleri var. Üstelik kadrolarında çok başarılı hekimler çalışıyor. Ama bizim öncelikli koşulumuz bu hastanelerin uluslararası akreditasyonun olması ve fiyatlarının cazip olması. İzmir’de çeşitli hastanelerle görüşmelerimiz devam ediyor. Ancak bu hastaneleri tanıtabilmemiz için web sitelerini ingilizce hazırlamaları gerekiyor. Doktorlarını, ne tür hizmetler verebildiklerini, hangi ameliyatları yapabildiklerini en detaylı şekilde bu sayfaya yansıtmaları şart. Hemşirelerin ya da personelin yabancı hastalarla iletişim kurabilecekleri vasıflara sahip olmaları, dil bilmeleri önemli. Tedavi ücretlerinin de cazip olması, bu pazarın yaratılmasında önemli faktör. Amerika’da sağlık hizmetleri çok pahalı. İzmir’i sağlık turizmin önemli bir pazar haline getirebilme yolunda acele etmeden doğru adımlarla ilerliyoruz.”