Güncelleme Tarihi:
ARKAS Holding gerek yurt içinde, gerekse Akdeniz ve Karadeniz ülkelerinde gerçekleştirdiği yatırımlar nedeniyle büyüyen iş hacmi ve Marmaray’ın devreye girmesiyle demiryolu taşımacılığında yapılacak yatırımlar çerçevesinde sermaye artırımı kararı aldı.
Arkas Holding Başkanı Önder Türkkanı, mevcut ödenmiş sermayenin 46 milyon liradan 190 milyona kadar artırılağını ve işleminin yılsonuna kadar tamamlanacağını söyledi.
Yeni döneme hazırlık
Denizyolu taşımacılığında Türkiye merkezli, Akdeniz ve Karadeniz ülkelerinin de yer aldığı büyük bir yapılanmayı sürdürdüklerini ifade eden Türkkanı, Marmaray ile birlikte Türkiye’nin kalbinde yer aldığı bir Avrupa–Asya eksenli demiryolu taşımacılığının ivme kazanacağına dikkat çekti. Marmaray’ın devreye girmesi ile lojistik faaliyetlerin bir üst lige çıkacağını söyleyen Türkkanı, grup olarak İzmit ve Mersin’de yapımına başladıkları demiryolu terminallerini tamamlayacaklarını, eş zamanlı olarak 1000 vagona ulaşan demiryolu filosu için lokomotif alımlarını gerçekleştireceklerini belirtti. Bunun için ilgili kanunun kısa sürede yürürlüğe girmesi bekleniyor.
Şirket özkaynaklarını artırmak suretiyle yeni döneme daha da hazırlıklı gireceklerini söyleyen Türkkanı, “Bu sermaye artırımı ülkemize, lojistik sektörünün geleceğine ve Arkas çalışanlarına olan güvenin ifadesidir ” dedi.
Arkas Holding şirketlerinin 2012 cirosunun 4 milyar TL olması beklenirken; bunun önemli bir kısmının döviz girdisi sağlayan hizmet gelirlerinden oluşuyor.
Hizmer gelirleri
Marmaray dışında Kars-Tiflis-Bakü demiryolu inşaatlarının tamamlanması ile BDT ülkelerine demiryolu ile ulaşım imkanı da sunacak olan Arkas’ın, Anadolu Projesi kapsamında ayrıca depo yatırımları ve kabotaj hattı yatırımları da var. Arkas şirketlerinin 2012 sonu itibariyle beklenen cirosu 4 milyar TL oldu, bunun önemli kısmı döviz sağlayan hizmetlerden oluştu.
Türkkanı, Anadolu Projesi ile ilgili yatırımların kapsamında bilgi verirken, Marmaray ile bağlantılı bir şekilde “kara limanları” oluşturmaya başladıklarını belirtti. Türkkanı, “Marmaray tamamlandığında Avrupa ile Asya arasında yük trafiği katlanarak artacak. Yalnız Türkiye değil, Kafkaslar ve Ortadoğu ülkeleri de bu sisteme dahil olacak. Biz de hazırlığımızı yapıyoruz. İzmit-Kartepe, Bilecik-Bozüyük ile Konya, Ankara, Gaziantep ile Mersin ve Yenice lojistik merkezilerinde kurulacak terminaller bir nevi kara limanı işlevi üstlenecek” dedi.
Anadolu Projesi’ne şimdiye kadar 150 milyon dolar yatırım yaptıklarını, Mersin ve Kocaeli’nde olmak üzere kurmayı planladıkları lojistik merkezlerin toplam arazisinin 700 bin metrekare olduğunu kaydeden Türkkanı, “İzmit/ Kartepe de 200 dönüm arazimiz var. Tünel açıldığında dış ülkelerden gelen trenlerin toplanma merkezi olacak. Örneğin Almanya’dan gelen bir katara bu terminallerden yeni yük ilave edilerek Anadolu’nun diğer illerine ve komşu ülkelere doğrudan ulaşım sağlanmış olacak. Terminal sayısını, ticaret hacmi arttıkça çoğaltmak istiyoruz. Arazi alımlarını tamamladık. Alman Devlet Demiryolları şirketi Schenker ile ortağız. Bu lojistik merkezlerle Türkiye’nin komşu ülkeleri ile olan ticaretinin gelişmesine de katkı sağlamayı hedefliyoruz” diye konuştu.