Market rafını değil semt pazarını sevdi

Güncelleme Tarihi:

Market rafını değil semt pazarını sevdi
Oluşturulma Tarihi: Nisan 04, 2011 00:00

Türkiye’de daha çok ihracat pazarlarına bağlı olarak gelişme gösteren organik ürünler, iç piyasada semt pazarlarına girince tüketimi artırmaya başladı.

Haberin Devamı

İÇ piyasada bugüne kadar ağırlıklı olarak hipermarketler kanalıyla tüketiciyle buluşan organikçiler, yeterli ilgiyi bulamayınca ağırlığını semt pazarlarına kaydırdı. Organik semt pazarlarının sayısı Türkiye’de 10’nu geçmiş durumda. Yeni pazarların açılmasının gündemde olduğu sektörde, sektörün büyüklüğü 25 milyon, ihracat gelirleri ise 250 milyon dolara ulaştı. Ekolojik Tarım Organizasyonu Derneği (ETO) Başkanı Atila Ertem, organik semt pazarlarının üreticiyle tüketicinin buluşması için en rahat yöntem olduğunu söyledi.

Kuru meyveyle tanındı

Türk tüketicisinin organik ürünleri kuru meyve ve bakliyatla tanıdığını belirten Ertem, yaş meyve ve sebzelerin de pazara girmesiyle sektörün büyümeye başladığını dile getirdi. Ertem, “Bu pazarların sektöre çok büyük katkısı olacak. Tüketim artıp, pazar büyürken, tüketiciye marketlere göre daha uygun maliyetli ürün sunulmuş olacak. Organik ürün pahalı olduğu önyargısıyla bugüne kadar üst gelir grubu tarafından tüketiliyordu. Organik semt pazarlarıyla birlikte daha alt gelir grupları da rahatlıkla organik ürün alıp tüketmeye başladı” dedi.

Haberin Devamı

DENETİM ÖNEMLİ

Dernek olarak Büyükşehir Belediyesi, İl Tarım Müdürlüğü ve Ege Üniversitesi işbirliğinde Türkiye’nin denetimli ilk organik semt pazarının Karşıyaka’da açıldığını hatırlatan Ertem, ne kadar çok pazar açılırsa tüketicinin ürüne o kadar rahat ulaşacağını ifade ederek “Burada önemli olan iyi denetim. Karşıyaka’daki pazar bakanlığın yetki verdiği Organik Tarım Kontrol Sertifikasyon Kuruluşu tarafından denetleniyor” dedi.

ÜRÜN ARTIYOR

Türkiye’de organik sektörünün gelişiminin daha çok gıda alanında olduğuna dikkat çeken Ertem, ancak sın bir kaç yıl içinde sektörde ürün grubunda genişleme yaşandığına dikkat çekerek, “Artık tekstilden kozmetiğe kadar bir çok organik ürün bulunuyor. Sektörün genişlemesiyle iç pazarda sektörün büyüklüğü 25 milyon dolarlara çıkmış durumda” diye konuştu.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!