Ertan KORKMAZ / MANİSA, (DHA)
Oluşturulma Tarihi: Ekim 03, 2007 20:28
Manisa Belediyesi’nin, İstanbul’daki Metrobus uygulamasının yüklenici firmalarından birine 160 bin YTL’ye yaptırdığı Trafik Etüt Projesi’yle gelen değişiklikler kent içinde karmaşa yarattı.
MANİSA Belediyesi, İstanbul’da Metrobus uygulamasının yüklenici firmalarından Palye İnşaat’la, kent merkezinin
trafik etüt çalışmasının yapılması ve sorunun çözülmesi için anlaşma yaptı. Firma yetkilileri, Şubat-Mart 2006’da inceleme yaptı ve kent trafiğinin yoğun olduğu yerleri, sorun yaşanan kavşakları ve kaza noktalarını belirledi. Yaklaşık 160 bin YTL tutan etüt çalışmasının ardından proje, belediye onayıyla uygulanmaya başlandı.İlk olarak kent merkezindeki 8 Eylül Caddesi seçildi ve ortalama sekiz metre olan yol genişliği altı metreye indirildi, kaldırımlar genişletildi, kavşak aralarına araç parkı için çıkıntılar yapıldı. Yolların daralması ve kavşak ağızlarındaki çıkıntılar trafik sıkışıklığını daha da artırdı. Çalışmaların ramazan ayına denk gelmesiyle trafik sıkışıklığı özellikle iftar saatinde had safhaya ulaştı.
SORUN ÇÖZÜLECEKBelediye Başkanı Bülent Kar, proje tamamlanmadan yorumun uygun olmadığını belirtti. Kar, yol düzenlemesinin şart olduğunu savunarak, şöyle dedi:"Şehir merkezindeki taşıt trafiğinin güvenli hale getirilmesi amacıyla kent içi trafik düzenlemesi ve toplu taşım projesi geliştirildi. Sekiz Eylül Caddesi’nin yayalara ve araçlara hizmet vermesi bizi değişikliğe itti. Proje ile artan motorlu taşıt trafiği ve hareketlilik ile oluşmaya başlayan trafik sıkışıklıklarının ve kapasitelerin tanımlanarak yaşanan sorunları geri dönüşü zor hal almadan öneriler getirilmesini hedefledik. Eleştirilerin proje tamamlanmadan yapılması, etik değil. Etüt proje tamamen hayata geçirildikten sonra Manisa’nın trafik problemi büyük oranda çözülecek. En geç altı ay içerisinde, proje tamamlanacak ve toplu taşıma projesine geçilecek."
SIKIŞIKLIK YOK DÜZENSİZLİK VARFirma trafik uzmanı Edip Demir, henüz gerçekleşmeyen projeyi eleştirmenin haksızlık olduğunu söyledi, "Trafik çalışması yaptığımız illerde önce fizibilite yapıyoruz. Manisa’da trafik sıkışıklığının düzensiz yapılaşmadan olduğunu gördük. Yol genişlikleri kimi yerde 10, kimi yerde beş metre. Ortalamasını aldık, her yerde altı metre yaptık. İlk bakışta dar gibi görülebilir ancak akıcılık anlamında istenen hız yakalanacak. Projeyi bütün olarak düşünmek lazım" dedi.