Güncelleme Tarihi:
BMW&MINI ve Land Rover markalarının İzmir temsilciliğini yürüten Özgörkey Otomotiv, 2010 yılını yüzde 50 ciro artışı ile kapattı. 2007 yılında 300 lüks otomobil satarken, geçen yıl 1000’i aşan şirket, hedeflerini yüksek tutarak bu yıl satışda 1500 adede, ciroda ise yüzde 20-25’lik büyümeye ulaşmayı planladı. Genel Müdür Yardımcısı Toygun Tunçer, lüks otomotiv pazarının 2010’da çok hareketli bir yıl geçirdiğini aktararak, “Lüks segmentteki yükselen trendden biz de şirket olarak nasibimizi aldık. 2009’da 600-650 araç satıarken, 2010’da yüzde 60 arttı. Bu da lüks otomobil pazarındaki gelişmeyi ortaya koyuyor” dedi.
Bu yıl showroomu yenilemeyi planladıklarını belirten Tunçer, “Borusan Otomotiv büyük bir marka olan Aston Martin ile anlaştı. Biz de burada satış ve servis hizmetini vereceğiz. Bu da bizim için büyük bir girişim olacak” diye konuştu.
İKİNCİ EL
2011 planları arasında ikinci ele yönelik çalışmanın da bulunduğunu aktaran Tunçer, Almanya’da uygulanan ‘Premium Selection’ konseptiyle ikinci el sektörüne gireceklerini kaydetti. Tunçer, “Bu lüks segmentte çok farklılık yaratacak bir sistem. Şu anda Türkiye’de bunu lüks segmentte uygulayan kimse yok. Böylece Özgörkey markasıyla ikinci el pazarına da iddealı bir giriş yapacağız” diye konuştu.
SES SİSTEMİ
Özgörkey Otomotiv çatısı altında pek bilinmeyen bir sektör daha barındırdıklarını anlatan Tunçer, dünyanın en iyi görüntü ve ses sistemi markalarından Bang & Olufsen ile çalıştıklarını kaydetti. Tunçer, “5-6 yıldır görüntü ve ses sistemleri kuruyoruz. Bu yıl, bu konuda önemli projelerde yer almayı planlıyoruz” dedi.