Lezita’nın hedefi ilk üç

Güncelleme Tarihi:

Lezita’nın hedefi ilk üç
Oluşturulma Tarihi: Aralık 18, 2011 00:00

EGE Bölgesi’nin önemli sanayi kuruluşlarından Abalıoğlu Grubu’nun gıda markası Lezita, önümüzdeki dönem hedefini ilk 3’e girmek olarak belirledi.

Haberin Devamı

Şirket, ayrıca önümüzdeki yıllarda kırmız et ve balıkta da ağırlığını artırmaya hazırlanıyor. Denizli’deki 2.500 baş kapasiteli besi çiftliğinin ardından firma, Ankara Polatlı’da da 6.500 baş kapasiteli çiftlik yatırımına başladı.

Abalıoğlu Grubu Yönetim Kurulu Üyesi Ender Abalıoğlu, Lezita’nın 2011 yılı performansı ve gelecek beklentileri ile ilgili Swissotel Grand Efes’te bir basın toplantısı düzenledi.

Lezita’nın 5 yıl gibi kısa bir süre içinde çok değerli bir başarı hikayesine dönüştüğünü belirten Abalıoğlu, markanın çift haneli büyüme oranlarıyla 2011’de adından söz ettirdiğini belirtti. Abalıoğlu, önümüzdeki dönemde Lezita’yı, sektörün en büyük üç markasından biri yapmayı hedeflediklerini söyledi.

106 bin ton üretim

Piliç eti sektörü 2010 yılında bir önceki yıla göre yüzde 13 oranında büyürken, Lezita’nın büyümesinin yüzde 28 olarak gerçekleştiğini aktaran Abalıoğlu, “Bu yılda kanatlı et üretimimizi yüzde 15 artırarak 106 bin tona ile kapatıyoruz. 2012 hedefimiz ise 24’lük büyüme ile 131 bin ton üretim. Bunun için ikinci fabrika yatırımız yeni yılın ilk çeyreğinde devreye girecek. Bu yıl yumurta da ise yüzde 12’lik büyüme bekliyoruz. Bugün yıllık 250 milyon adetlik üretimimiz ile sektörün üç büyük yumurta üreticisi arasında yer alıyoruz. Tüm gıda iş kollarında 2011 yılını yaklaşık 15 milyon dolar ihracat ile kapatmayı, böylelikle bir önceki yıla göre ihracat hacmimizi yüzde 33 oranında büyütmeyi bekliyoruz” dedi.

Haberin Devamı

Balık ve kırmızı et

Yumurta ve kırmızı etin dışında diğer ürün gruplarındaki yatırım çalışmaları hakkında da bilgi veren Abalıoğlu, “Kırmızı et ile ilgili Denizli’de şu anda 2.500 baş kapasiteli bir besi çiftliğimiz var. Şimdi de Ankara Polatlı’da 6.500 baş kapasiteli bir yatırım daha yapıyoruz. Bu yatırımı tamamlandığında Lezita markasıyla market raflarında ürünlerimiz yer alacak. Balıkta ise şu anda üç tane çiftliğimiz var. Orada da levrek ve çipurada kapasitemiz 6,500 ton. Birde paketleme yatırımı yapıyoruz. Önümüzdeki yıllarda, beyaz et ile yumurtanın yanında, gıdada balık ve kırmızı etle büyümemize hız vereceğiz” dedi.

Pratik şef

Haberin Devamı

Lezita’nın yeni ürün grubu ‘Pratik Şef’de, toplantıda tanıtıldı. Köyden kente göç ve evdeki çalışan sayısının artmasının tüketicileri, hazırlaması kolay pratik ürünlere yönlendirdiğine dikkat çekildi. Pratik Şef ürün grubunda Lezita’nın modern teknolojilerle, yüksek hijyen standartlarında üretilen çıtır kaplamalı pratik ürünleri, köfteleri, şarküteri ve geleneksel döner ürünlerinin yer aldığı anlatıldı.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!