Güncelleme Tarihi:
Türkiye'nin geleneksel ihraç ürünlerinden çekirdeksiz kuru üzüm ihracatı 2011 yılında 516 milyon 98 bin dolara ulaştı ve tarihinde ilk kez 500 milyon doları aşmış oldu. Türkiye, 2010 yılında 212 bin 668 ton çekirdeksiz kuru üzüm ihraç etmişken, 2011 yılında 214 bin 31 ton çekirdeksiz kuru üzüm ihraç etti. Kuru meyvede diğer lokomotif ürünlerden biri olan kuru kayısının ihracatı 367 milyon 114 bin dolar, kuru incir ihracatı ise 162 milyon 848 bin dolar oldu.
150 yıldır satıyor
Türkiye'de çekirdeksiz kuru üzüm, kuru kayısı ve kuru incir ihracatının 150 yılı aşkın bir süredir yapıldığını ve Türkiye'nin ilk ihraç ürünleri arasında yer aldığını belirten Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Osman Öz, çekirdeksiz kuru üzüm, kuru kayısı ve kuru incir ihracatının 2011 yılında ilk kez 1 milyar doları geçmesinden, çekirdeksiz kuru üzüm ihracatının ise 500 milyon doları aşmasından son derece mutlu olduklarını söyledi.
AB ve ABD baş alıcı
Türkiye'nin ortalama yıllık 250-260 bin ton çekirdeksiz kuru üzüm rekoltesi olduğunu belirten Öz, rekoltenin yaklaşık yüzde 80'inin ihraç edildiğini belirtti. 55 bin üreticinin çekirdeksiz kuru üzüm üretiminden geçimini sağladığını, ihracatın yüzde 80'inin AB ülkelerine yapıldığını kaydeden Öz, kuru kayısının da üretildiği kent olan Malatya'ya büyük katkı sağladığını belirtti. En fazla ihracat yapılan ülkenin İngiltere olduğunu ve onu Almanya ve Hollanda'nın izlediğini söyleyen Öz, 2011'de 83 ülkeye çekirdeksiz kuru üzüm ihracatı yapıldığını aktardı. Öz, kuru kayısının en büyük alıcılarının ise ABD, Rusya ve Almanya olduğunu söyledi. Öz, en fazla kuru incirin ise Almanya'ya gittiğini sözlerine ekledi.