Kuru meyvede hedef pazar Rusya ve Çin

Güncelleme Tarihi:

Kuru meyvede hedef pazar Rusya ve Çin
Oluşturulma Tarihi: Şubat 26, 2012 00:00

TÜRKİYE’nin üretim ve ihracatında dünya birincisi olduğu kuru meyve sektörü yeni pazar arayışında Rusya’yı gözüne kestirdi.

Haberin Devamı

Moskova’da düzenlenen Prodexpo Fuarı’nda sektörü temsil eden Ege Kuru Meyve İhracatçıları Birliği’nin standı büyük ilgi gördü, ziyaretçilere kuru kayısı, kuru incir ve kuru üzümlerden ikram edildi, broşürler dağıtıldı. Rusya’nın kuru meyve sektörü açısından da önemli bir hedef pazar olduğunu belirten Ege İhracatçı Birlikleri Genel Sekreteri Sezmen Alper, “Dış ticaret fazlasının bulunması, petrol ve doğalgaz açısından zengin bir ülke olması ve Türkiye’ye yakınlığı gibi avantajları fırsata çevirmek istiyoruz. Kuru meyve ihracatımızı bu gibi prestijli uluslararası katılımların yoğun olduğu gıda fuarlarına katılarak artıracağız” diye konuştu.

Bu yıl 100 milyon

Sektör olarak BRIC ülkeleri olarak tanımlanan Brezilya, Rusya, Hindistan ve Çin’i hedef ülke seçtiklerini kaydeden Alper, Rusya’ya 2011 yılında yapılan 55 milyon dolarlık kuru meyve ihracatının, eski Doğu Bloku ülkeleri ile birlikte 78 milyon dolara ulaştığını, 2012 yılı hedefinin ise 100 milyon doları geçmek olduğunu ifade etti. Alper, bir diğer önemli hedef pazar olan Çin’de, Mart ayı sonunda düzenlenecek olan China Import Food Fuarı ile Mayıs ayında gerçekleştirilecek olan SIAL China Fuarı’na katılarak tanıtım atağına geçeceklerini söyledi.

 

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!