Güncelleme Tarihi:
Çinlilerin Türk kuru meyvelerine ilgisinin her geçen gün arttığını belirten Tanıtım Grubu Başkanı Osman Öz, geçtiğimiz süreçte Şanghay, Pekin ve Xiamen’de yürüttükleri çalışmaları önümüzdeki süreçte ülkenin genelinde sürdürme düşüncesinde olduklarını kaydetti. Çin’i sadece bir ülke olarak değil, bir kıta olarak değerlendirmek gerektiğini ifade eden Öz, şöyle konuştu;
DANIŞMANLA ÇALIŞILACAK
“Çin’de yürüttüğümüz tanıtım çalışmalarında başarıya ulaşmak için Çinli bir danışmanlık firması ile çalışmak istiyoruz. Geçmiş yıllarda Uluslararası Zeytinyağı Konseyi ve Kaliforniya Badem Kurulu’nun Çin’de tanıtım faaliyetlerini yürütmüş olan Hill + Knowlton Strategies firmasıyla anlaşma aşamasına geldik. Anlaştığımız takdirde Çin pazarında daha organize tanıtım çalışmaları yaparak ihracatımızı artırmak istiyoruz.” Çin’de özellikle kuru incire yoğun ilgi olduğunu belirten Öz, 2010 yılında 32 ton olan kuru incir ihracatının, 2013 sonunda 2 bin 341 tona ulaştığına dikkat çekti.
AB NÜFUSU YAŞLI
Türk kuru meyve sektörünün geleneksel ihracat pazarı olan Avrupa Birliği’nin yaşlı bir nüfus olduğunu, bu nedenle ihracatın sınırlı artış göstereceğini anlatan KMTG Başkanı Osman Öz, “Kuru Meyve Tanıtım Grubu olarak, kuru meyve tüketimi sınırlı olan ancak tanıtım çalışmaları yapıldığında tüketimin artabileceği Çin, Japonya, Rusya, Endonezya, Malezya, Güney Kore, Brezilya, Hindistan gibi pazarlara yoğunlaşmak istiyoruz. 2023 için kuru meyve sektörünün belirlediği 4 milyar dolar ihracat rakamına yeni