Güncelleme Tarihi:
TÜRKİYE’deki liman kentlerinin liman başkanları, ticaret ve sanayi odaları, deniz ticaret odaları, acenteler, belediyeler ve valilik temsilcileri İzmir Ticaret Odası (İTO) ev sahipliğinde gerçekleştirilen Türkiye Kruvaziyer Platformu’nun kuruluşu için İzmir’de buluştu. Bugün başlayacak Kruvaziyer Forumu öncesinde kurulan platformla ilgili niyet mektupları ilgili bakanlıklara gönderilecek ve ardından Türkiye Kruvaziyer Limanlar Birliği’nin kurularak sektörün resmi olarak da bir çatı altında toplanması sağlanacak. Yürütme Komitesi’ni oluşturan, başkanlık değil sözcülük sistemini benimseyen platform, Türkiye’de önemli bir turizm dalı olan kruvaziyer turizminden daha fazla pay alınmasını sağlayacak.
İTO Yönetim Kurulu Başkanı Ekrem Demirtaş, 8 ay önce yine kruvaziyer turizmi için toplandıklarını hatırlatarak Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım’ın o toplantıda “Birlik kurun” talimatını verdiğini, ancak geç kalındığı için şu anda platform olarak faaliyet yürüttüklerini söyledi. Demirtaş, “Bir platform kuralım. Daha sonra tüzel kişiliği gelir diye düşündük. Bu yapı Bakanlar Kurulu kararı ile Türk Kruvaziyer Limanlar Birliği’ne dönüşecek” diye konuştu.
120 milyarlık pasta
Kruvaziyer sektörünün son 60 yılda Avrupa ve ABD’de büyüme gösterdiğini, 2010 yılında 18.8 milyon yolcuya ulaşılarak neredeyse 4 kat artış sağlandığını anlatan Demirtaş, sektörün 2010 yılındaki mali büyüklüğünün ise 120 milyar dolar olduğunu belirtti. Demirtaş, “Son yıllarda gelişme göstersek de pastadan ciddi pay alıyoruz diyemeyiz” diyerek, Akdeniz’in kruvaziyer sektörünün yükselen yıldızı olduğu ve “Yeni Karayipler” olarak adlandırıldığını kaydetti. Demirtaş, “Türkiye kruvaziyerde mutlak büyüme için biçilmiş kaftan. Avrupa, Asya ve Afrika arasında önemli bir geçiş noktası. Kıyılarımız adeta bir turizm cenneti. Ülkemizde bir çok kültürün ortak mirası var. En önemlisi gelir ve kültür düzeyi yüksek en az 15 milyon potansiyel müşterimiz var” diye konuştu. Bu özelliklere dikkat çekmek gerektiğinin de altını çizen Demirtaş, kurulan bu platformun sektörün sesi olması gerektiğini söyledi.
PLATFORMUN AMACI
* Türk limanlarının kruvaziyer turizmindeki faaliyetlerini etkinleştirmek, destek verilerek geliştirilmesini sağlamak.
* Türkiye’yi bir kruvaziyer destinasyonu olarak tanıtmak, limanlar arasındaki koordinasyonu sağlamak.
* Türkiye limanlarında bulunan kruvaziyer yolcu trafiğini ve potansiyelini artırmak için girişimlerde bulunmak.
* Devlet kurumları ile işbirliğinde çalışmak.
* Türkiye’yi iyi bir tedarikçi olarak kruvaziyer şirketlerine tanıtmak.