Körfez yine ışıldayacak

Güncelleme Tarihi:

Körfez yine  ışıldayacak
Oluşturulma Tarihi: Nisan 26, 2012 09:34

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, İzmir Körfezi’nin eski güzelliğine ve temizliğine kavuşması için hazırlanan “Körfez Dönüşüm Projesi” kapsamında çalışmaların başladığını söyledi.

Haberin Devamı

İzmir Belediyesi ile TCDD işbirliğinde başlatılan Körfez Dönüşüm Projesi’nin, İzmir Körfezi’ni eski ışıltılı günlerine geri götüreceğini ifade eden Bakan Binali Yıldırım, proje kapsamında İzmir Körfezi’ne dökülen dere ağızlarında dip taraması yapılacağını, körfezin kuzey aksında açılacak bir kanalla da akıntı hızının arttırılarak su kalitesinin iyileşmesinin sağlanacağını dile getirdi. Körfez’deki tarama çalışmaları ile birlikte İzmir Limanı 2. Kısım Konteyner Terminali inşaatının paralel yürütüleceğini anlatan Bakan Yıldırım, “TCDD İzmir Limanı yanaşma kanalında bir tarama çalışması planlıyor. ÇED ile ilgili işlemler sürüyor. Dip taraması ile liman inşaatı birlikte sürecek. TCDD tarafından İzmir Limanı Yaklaşım Kanalı Taraması ihalesine 2012 yılı sonu itibariyle çıkılmasını planlıyoruz. Proje kapsamında Alsancak Limanı ile Yeni Kale arasındaki alanın derinleştirme çalışmasına başlayacağız. TCDD’ye bu çalışması için gereken gemileri, Büyükşehir Belediyesi satın alacak. Büyükşehir Belediyesi bünyesindeki İzmir Su ve Kanalizasyon İdaresi (İZSU) tarafından ise, Karşıya ve Bostanlı açıklarında dere yataklarından iç körfeze biriken çamur ve rusubat ile geçmişte yıkılan Tuzla açıklarındaki Ragıp Paşa Dalyanı’ndaki kalıntıları temizleyecek” dedi.
İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin su sirkülasyonunun sağlanması amacıyla alınacak tarama gemisi ihalesini yaptığını, römorkör için 3 milyon 463 bin TL, kesici-emici dip tarama gemisi için de 5 milyon 850 bin liralık yatırım yapılacağını ifade eden Yıldırım, Gemilerin Temmuz ayı içerisinde teslim alınacağını belirterek, “Dip tarama gemileri ile Körfez’de derin bir koridor açılacak. Yenikale ile Alsancak Limanı arasında açılacak koridor sayesinde şu anda 12 metre olan derinlik, 16-18 metreye kadar çıkarılacak. Yeterli derinlik olmadığı için Alsancak Limanı’na yanaşamayan dev gemiler Yunanistan’ın Pire Limanı’na gidiyor. Bu da ihracatçıları ekstra maliyet yükü ile karşı karşıya bırakıyor. Tarama çalışması sonucu yeterli derinlik olmadığı için Körfez’e giremeyen 3. nesil dev yük ve yolcu gemilerine yol açmış olacağız. Derinleştirme sonucu ortaya çıkacak çamur da ÇED Raporu kapsamında belirlenen alana dökülecek. Proje çalışmaları yaklaşık iki yıl sürecek” dedi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!