Körfez için iki yıl sabır

Güncelleme Tarihi:

Körfez için iki yıl sabır
Oluşturulma Tarihi: Nisan 27, 2012 00:00

Bakan Binali Yıldırım, İzmir Körfezi’nin eski güzelliğine kavuşması için hazırlanan dönüşüm projesi kapsamında çalışmaların başladığını söyledi.

Haberin Devamı

ULAŞTIRMA, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, İzmir Körfezi’nin eski güzelliğine ve temizliğine kavuşması için hazırlanan “Körfez Dönüşüm Projesi” kapsamında çalışmaların başladığını söyledi.
Büyükşehir Belediyesi ve TCDD işbirliğinde başlatılan projenin, İzmir Körfezi’ni eski ışıltılı günlerine geri götüreceğini belirten Yıldırım, “Proje kapsamında İzmir Körfezi’ne dökülen dere ağızlarında dip taraması yapılacak. Körfezin kuzey aksında açılacak bir kanalla akıntı hızı artırılarak su kalitesinin iyileşmesi sağlanacak” dedi.

Birlikte yürütülecek

Körfezdeki tarama çalışmalarıyla birlikte İzmir Limanı 2. Kısım Konteyner Terminali inşaatının paralel yürütüleceğini kaydeden Bakan Yıldırım, “TCDD, İzmir Limanı yanaşma kanalında tarama çalışması planlıyor. ÇED’le ilgili işlemler sürüyor. Dip taramasıyla liman inşaatı birlikte sürecek. TCDD tarafından İzmir Limanı Yaklaşım Kanalı Taraması İhalesi’ne yıl sonu itibariyle çıkılmasını planlıyoruz. Proje kapsamında Alsancak Limanı-Yeni Kale arasındaki alanın derinleştirme çalışmasına başlayacağız. TCDD’ye bu çalışması için gereken gemileri Büyükşehir satın alacak. Belediye bünyesindeki İZSU tarafından ise Karşıya ve Bostanlı açıklarında dere yataklarından iç körfeze biriken çamur ve rusubatla geçmişte yıkılan Tuzla açıklarındaki Ragıp Paşa Dalyanı’ndaki kalıntıları temizleyecek” diye konuştu.

Yaklaşık iki yıl

Haberin Devamı

Gemilerin temmuzda teslim alınacağını bildiren Yıldırım, “Dip tarama gemileriyle Körfez’de derin bir koridor açılacak. Yenikale-Alsancak Limanı arasında açılacak koridor sayesinde şu anda 12 metre olan derinlik, 16-18 metreye kadar çıkarılacak. Yeterli derinlik olmadığı için Alsancak Limanı’na yanaşamayan dev gemiler Yunanistan’ın Pire Limanı’na gidiyor. Bu da ihracatçıları ekstra maliyet yüküyle karşı karşıya bırakıyor. Tarama çalışması sonucu yeterli derinlik olmadığı için Körfez’e giremeyen 3. nesil dev yük ve yolcu gemilerine yol açmış olacağız. Derinleştirme sonucu ortaya çıkacak çamur da ÇED raporu kapsamında belirlenen alana dökülecek. Proje çalışmaları yaklaşık iki yıl sürecek” dedi.

 

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!