Güncelleme Tarihi:
izmir Büyükşehir Belediyesi, bugüne kadar izmir Körfezi ile ilgili yapılan en geniş kapsamlı çalışmanın sonuna geldi. Dokuz Eylül Üniversitesi (DEÜ) Deniz Bilimleri ve Teknolojisi Enstitüsü ile Mayıs 2009’da imzalanan protokol çerçevesinde yürütülen araştırmalar, Körfez’in akıntı sisteminden, batimetrik (derinlik) özeliklerine, jeolojik ve deniz tabanı morfolojisinin ölçülmesiyle aktif teknotik hareketlerinin tespit edilmesinden, sıcak su çıkışlarına kadar pek çok veriyi ortaya çıkarıyor. İnceleme ve değerlendirme çalışmalarının sona ermesinin ardından hazırlanacak rapor, izmir Büyükşehir Belediye Başkanlığı’na sunulacak ve bundan sonra yapılacak planlama çalışmalarına bilimsel anlamda altlık oluşturacak. Akıntı modelinin oluşmasının ardından derinleştirme, kanal açma ve batık gemilerin çıkarılması gibi uygulamalarla İç Körfez ile Dış Körfez arasındaki sirkülasyonun artırılması hedefleniyor.FAYLAR TESPİT EDİLDİKörfez’in akıntı sisteminin ortaya çıkarılması için 4 adet sabit, bir adet de tekneye takılarak kontrol edilen hareketli “akıntı ölçer” konularak bu yöndeki veriler alınırken, diğer yandan aktif faylar konusunda önemli bilgiler elde edildi. Çalışmalarda ayrıca hem güneyde hem de kuzeyde sıcak su çıkışları tespit edildi.Dokuz Eylül Üniversitesi Deniz Bilimleri ve Teknolojisi Enstitüsü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Erdeniz Özel, “Şu an dünyadaki teknolojilere paralel olarak en gelişmiş sistemlerle çalışıyoruz. Çok kanallı, çok hüzmeli eko sounder’ların yanı sıra yanal taramalı sonar, madeni atık gibi malzemelerin tespitine yönelik manyetometre kullanıyoruz” dedi. Şu anda tespit edilen durumla ilgili değerlendirmede bulunan Prof. Dr. Erdeniz Özel şu bilgileri verdi:“İki ana eksenli çalışma yürütüyoruz. Birinci aşama derinlik ölçümü, ikinci aşama ise topografyaya bağlı akıntı rejimini ortaya koyan çalışmalar. Ayrıca ölçümler sırasında Körfez’deki sismik yapıyı ortaya koymaya çalışıyoruz” diye konuştu.