Kopya ürünlerle bir yere varılmaz

Güncelleme Tarihi:

Kopya ürünlerle bir yere varılmaz
Oluşturulma Tarihi: Eylül 28, 2007 22:07

2007 ihracatı 1 milyar dolara yaklaşan, hızlı gelişen bir sektör; mobilya. Ürünleriyle farklı yeri olan FY Mobilya ise ihracat atağından sonra yurt içinde büyümeyi hedefliyor. FY Yönetim Kurulu Başkanı Feridun Yeşilyurt ile söyleştik.

Kopya ürünlerle bir yere varılmaz
Mobilyayla nasıl tanıştınız? Butik mağazacılığa çeken ne oldu?- İş hayatıyla ilkokul yıllarından itibaren tanıştım. Tecrübelerin sonunda 1977’de mobilyaya adım attım. Malatya, Ankara ve İstanbul’da mobilya imalatı ve ticareti yaptım. 1986’da FY Mobilya’yı kurdum. Eşim Nursel, oğullarım Onur ve Aykut ile çalışıyorum. Oğullarım eğitimlerini tamamladıktan sonra göreve başladı. Onur, ihracat müdürümüz, yurt dışı pazarı ile ilgileniyor. Aykut İstanbul mağazamızdan sorumlu. Eşim Nursel Hanım Alsancak mağazamızı yönetiyor. Tam bir aile şirketiyiz. Butik mobilya, FY’yi kurduğumuz yıllarda Türkiye’de bilinmiyordu. Bırakın İzmir’i, ülkemizde butik mağazacılık yapan firma yoktu. Bu boşluğu değerlendirerek marka olabileceğimizi düşündüm. Onun için butiğe yöneldim, zaman bizi haklı çıkardı. Sürekli yenilenme felsefesiyle, 1991 ve 1994’te Karabağlar ve Alsancak, 2007’de İstanbul mağazalarımızı açtık. Şimdi hedefimiz Türkiye genelinde franchising sistemini oturtmak olacak. ÖZGÜN TASARIM VE ÜRETİM YAPMALIYIZMilano’da önemli bir fuara katıldınız. Türk mobilyaları yurt dışında tanıtılabiliyor mu?- 2002’den itibaren yurt dışındaki fuarlara katılıyoruz. Sektörümüzün en önemlisi Milano’daki fuar. Fuarlar bize gösteriyor ki, yurt dışında da aranılan markalar arasında olmak önemli. FY Mobilya bunu yakaladığı için mutluyuz. Ülkemizde mobilya üretimini iki başlık altında irdelemek doğru olur. Birincisi, halk arasında ’hazır mobilya’ diye nitelendirilen ve ’alt kesim’ olarak tabir edilen konfeksiyon ürünler. Diğeri ise emek yoğun, el işçiliğinin kullanıldığı orta ve üst kademe mobilyalardır. İşte bu ikinci konsept bizim alanımız. Bu alanda teknoloji ve eğitime yeterli yatırım yapılırsa çok ciddi yerlere ulaşılabilecektir. Bir diğer önemli konu da tasarım. FY Mobilya’nın en önemli özelliği, özgün tasarımıdır. İhracat için mutlaka özgün tasarım gerek. Özgün ürün yapmalıyız. Kopya ürünlerle dışarıda bir yere gelemeyiz. 7 İLDE MAĞAZA AÇACAĞIZİzmir dışında hızlı bir yapılanma içerisindesiniz. FY Mobilya’nın yurt içi ve yurt dışı hedeflerinden bahseder misiniz?- Özellikle ihracat ağırlıklı çalışmalarımızı yurt içine de kaydırma kararı aldık. Bugün İzmir ve İstanbul mağazalarında hizmet veriyoruz. Önümüzdeki üç yılda; Ankara, Antalya, Gaziantep, Adana, Samsun, Bursa ve Mersin’de de mağaza açıp yurda yayılmayı planlıyoruz. Mobilya, dekorasyon, halı, aksesuar, aydınlatma yanında proje uygulama ve tasarım hizmeti vermeyi hedefliyoruz. Kendi markamızla Yunanistan, Fransa, İtalya, Hollanda, Kuveyt, Singapur, Japonya, Norveç’e ihracatımızla çıtamızı daha yükseltmeyi amaçlıyoruz. İhracatta heyecanlandığımız üç bölge var. Birincisi ABD, diğeri Suudi Arabistan, Birleşik Arap Emirlikleri ve Dubai. Son olarak da Kazakistan. Bu bölgelerde çalışmalarımız sürüyor. Şimdi 2008 Milano Fuarı’na hazırlanıyoruz.Marka yarattıá 1955 Malatya doğumlu. İstanbul Haydarpaşa Lisesi’nin ardından Adana İktisadi Ticari İlimler Akademisi’nde okurken 19 yaşında ilk iş yerini kurdu. 1977’de mobilya sektörüne girdi. Malatya, Ankara ve İstanbul’da mobilyacılıkla uğraştı. 1986’da FY Mobilya’yı İzmir’de kurdu. Halen FY Mobilya Yönetim Kurulu Başkanı. Ege Ağaç Mamulleri Orman Ürünleri İhracatçı Birliği, Bornova Rotary Kulübü, Kültürpark Tenis Kulüp, Buca Atlı Spor Kulübü ve EGİAD üyesi olan Yeşilyurt evli ve iki çocuk babası.
Haberin Devamı

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!