Güncelleme Tarihi:
Ulaşım zammı sonrası ucuza geldiği için ilgi gören kentkart, piyasada bulunamıyor. Stoklarını eriten şirket, ABD'den siparişlerin gelmesini bekliyor.
İZMİR'de toplu taşım ve fuar girişlerinde kullanılan akıllı kart sistemi piyasaya yeterli kart verilememesi nedeniyle çöktü. Son otobüs zammında bilet fiyatı 260 bin liraya çıkarılmasına rağmen, Kentkart kontur bedeli 225 bin lirada tutulunca İzmirliler Kentkart'a yöneldi.
ANCAK çağdaş hizmet de plansızlık kurbanı oldu. Büyükşehir Belediyesi ve Kentkart şirketi, ABD'de üretilen kartlarda yeterli stok bulunduramayınca gişelere giden vatandaşlar eli boş dönmek zorunda kaldı. Yetkililer, kartların ne zaman geleceği konusunda da açıklama yapamadı.
DAHA pahalı olan bileti kullanmak zorunda kalan İzmirliler isyan ederken, bugünden itibaren vapurlarda, Mayıs'ta da Metro'da geçerli olacak Kentkart talebinin nasıl karşılanacağı merak konusu oldu. Şirket, yeni siparişin verildiğini açıkladı, ancak tarih veremedi.
Taleplere şaşırdık
KENTKART Genel Müdürü Ercan Ünal, Belediye ile yaptıkları sözleşmede 1 yıl içinde 500 bin kart garantisi verdiklerini ancak bugüne kadar toplam 670 bin kart satıldığını söyledi. Ünal, vatandaşın talebi karşısında şaşkına döndüklerini belirterek, ‘‘Şubat ayında Amerika'da üretilen kartlar için Intec firmasına 100 bin kart siparişi verdik. Kartlar, Uzakdoğu'da bazı işlemlerden geçtikten sonra İzmir'e gelecek. Ancak, ne zaman teslim alacağımız belli değil'' dedi. Ünal, kendilerinin Belediye yetkililerinin talepleri üzerine sipariş verdiklerini hatırlatarak, ‘‘Biz sözleşmedeki sorumluluğumuzu yerine getiriyoruz. Kentkart bulunamamasından dolayı sorumlu tutulamayız'' dedi.
Müdürden eleştiri
ESHOT Eski Genel Müdürü Mehmet Erdül, Kentkart sisteminde yaşanan krizin tamamen belediye yönetiminden kaynaklanan bir hata olduğunu öne sürdü. Erdül, ilk olarak eski yönetimin ihalede hata yaptığını belirterek, ‘‘Başka sistem yok gibi bu sistemde ısrar ettiler. Geçici kabulü yapılmayan bir sisteme bir yıldır çalıştırıyorlar'' dedi. Erdül, İzmir'in ulaşımdaki kapasitesi gözönünde tutularak üç aylık, altı aylık ve bir yıllık stokların olması gerektiğini, ancak idarenin 2000 yılı stoğunu bile yapmadığını belirtti.
Eksikler sürüyor
ESHOT, vatandaşın talebine yetişemeyen Kentkart sisteminin geçici kabulünü aradan bir yıl geçmesine karşın hálá yapmadı. Bu arada Dokuz Eylül Üniversitesi'nde uzmanlarca hazırlanan raporda, teknik yetersizliklerle dolu olduğunun saptanması ve ESHOT'un geçici kabulü yapmamasına karşın, Kentkart sistemini vapur ve metrolarda kullanmak için aynı firmaya yeni siparişler verildi. ESHOT'un, sistemi kuran İntec - Kentkart Konsorsiyumu'ndan eksikliklerin tamamlanmasını talep etmesine karşın, şirket bunları bitiremedi.