Güncelleme Tarihi:
Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Resim Anasanat Dalı’nda Yüksek Lisansa devam eden resim öğretmeni Arzu Akgün, Baskı Resim dersinde ahşap baskı tekniğinde kendine özgü stil yarattı. Fırçanın ve boyanın yerini zaman zaman İskarpile, tornavida uçlu elektrikli aygıtlar, rulo fırçalar aldı.
Baskı resim dersinde ahşap baskı tekniğini öğrendiği dönemlerde kurutmak üzere ahşap baskı kalıplarını evine götüren ve kalıplar üzerinde çalışan Arzu Akgün zaman izinde kendini geliştirdi. Akgün çalışmalarına baskı resim disiplini içerisinde farklı uygulamaları da dahil ederek devam etti.
Arzu Akgün, “Tüm kompozisyonu oluştururken, fotoğraf sadece bir ‘dipnot’ niteliği kazanıyor çünkü figür, desen, renk ve mekan araştırmaları sonucunda yeni bir imge ortaya çıkıyor. Fotoğrafla yakalanan mutlak gerçeklik yapı bozumuna uğruyor ve başkalaşıyor. Oluşturduğum yeni imgeyi resmimde alışılagelmiş bir tekniğin dışında üçüncü boyuta taşımayı amaçlıyorum ve bu noktada malzeme olarak devreye ahşap giriyor. Ahşap yüzeyde oluşturduğum kompozisyon yüzeyin kazınmasıyla şekilleniyor. Kompozisyon bu aşamada bir kez daha şekilleniyor, yüzeye uyguladığım fiziksel güç ile spontane bir yaklaşımdan söz edilebilir” dedi.
Resminin en önemli aşamasının da bu kazıma süreci olduğunu ve kompozisyonun yüzeye kazınmasın ardından devreye renk ögesinin girdiğini belirten Akgün, “Fotoğraf araştırmalarımdan tamamen bağımsız olarak oluşturduğum renk paletinde boyayı transparan kullanmayı tercih ediyorum. Soğuk ve saydam renklerin ahşabın organik ve sıcak dokusuyla oluşturduğu tezatlığın resmi etkili kıldığını düşünüyorum” diye konuştu.
Genel’de ebat olarak ortalama 160x180 ve civarındaki boyutları tercih eden sanatçı bu tarzdaki ilk sergisini ise İstanbul’da 2010 yılında “Look” Galeri Merkür İstanbul’da ikinci “Spontane Tutkular’’ı ise 2012’de Galeri Merkür İştanbul’da açtı. Yurt içi ve yurt dışında çok sayıda sergi açan Arzu Akgün’ün hedefi ise yeni tekniği ile yurt dışında sergi açmak.