Güncelleme Tarihi:
İzmir Büyükşehir Belediyesi, Karşıyaka tramvay hattında ray döşeme işlemlerinde Nikah Sarayı geçti. Konak Tramvayı'nda ise raylar Vali Konağı'na ulaştı. Büyükşehir Belediyesi Konak Tramvayı sahil bölümünde gerçekleştireceği yeşil hat-çim kesit çalışmasını, Karşıyaka Tramvay hattının sahil bölümünün son 2 kilometresinde de uygulayacağını duyurdu.
Şu anda Karşıyaka Nikah Sarayı deniz tarafında tek hat üzerinde ray döşeme çalışmaları yapan Büyükşehir Belediyesi, Bostanlı eski Tansaş'tan itibaren Suat Taşer Açıkhava Müzesi'ne kadar deniz ve kara tarafında tek hatlı olarak projeyi sürdürüyor. Suat Taşer Açıkhava Müzesi'nden itibaren deniz tarafında gidiş-dönüş olarak çift hatta yeşil şerit-çim kesit uygulamasına geçecek olan Büyükşehir Belediyesi, Karşıyaka İskele'den sonra ise Alaybey'e İstasyonuna kadar deniz tarafından tek hat olarak güzergahı devam ettirecek.
Öte yandan Karşıyaka Tramvayı hattı Hasan Ali Yücel Bulvarı üzerinde bulunan Bostanlı Deresi geçişinde yer alan köprü de hidrolik kesitin büyütülmesi gerekliliği nedeniyle yeniden yapılacak.
Konak tramvay hattı Şehitler Caddesi güzergahı üzerinde yer alan Meles deresi üzerindeki mevcut karayolu köprüsü de yapı güvenliği nedeniyle yıkılıp yeniden yapılacak.
İzmir'in bu önemli ulaşım yatırımları hayata geçtiğinde, Konak Tramvayı F.Altay Meydanı- Konak- Halkapınar arasında 12.7 kilometre uzunluğunda 19 durak ile Karşıyaka tramvayı ise Alaybey-Karşıyaka-Mavişehir arasındaki 9.8 kilometre uzunluğunda ve 14 durakla hizmet verecek. İki tramvay hattı pik saatlerde 3'er dakika, diğer saatlerde ise 4-5 dakika aralıklarla çalışacak. Konak ve Karşıyaka tramvay hatları ile bu hatlarda çalışacak toplam 38 aracın maliyeti 390 milyon TL.