Kariyer telefonun diğer ucunda

Güncelleme Tarihi:

Kariyer telefonun diğer ucunda
Oluşturulma Tarihi: Şubat 19, 2016 14:30

İZMİR’de, Lider Yaratıcı Katılımcılar Derneği (LİYAKAT), Şenol Çağrı Hizmetleri, İŞKUR ve Dokuz Eylül Üniversitesi İzmir Meslek Yüksekokulu, çağrı merkezi sektörüne nitelikli personel kazandırmak amacıyla, yüzde 50 istihdam garantili ’Kariyer Telefonun Ucunda Projesi’ni hayata geçirdi.

Haberin Devamı

Projenin tanıtım toplantısı Alsancak Küçük Kulüp’te gerçekleştirildi. Nitelikli ’Çağrı Merkezi Görevlisi’ yetiştirmek amacıyla gerçekleştirilecek projede çağrı merkezleri için diksiyonu düzgün, teknolojiyi kullanmaya eğilimli, insan ilişkileri iyi ve sabırlı kişiler hedeflenecek. Proje kapsamında sosyal medyada da meslek ile ilgili bir farkındalık kampanyası düzenlenecek. Proje tanıtım toplantısına katılan İŞKUR İzmir İl Müdürü Kadri Kabak Kariyer Telefonun Diğer Ucunda projesinin İzmir’de düzenlenen ilk proje olduğunu ve kentin projeler şehri olduğunu belirterek "Projeye katılacak olanların cep harçlığı ile sosyal güvenlik primlerini İŞKUR ödeyecek. Kalifiye meslek elemanları bu proje ile yetişmiş olacak. Toplumların en büyük sorunlarının başında gelen işsizlik promleminin çözümünde istihdam projelerinin önemini büyük" dedi.

"SÜRDÜRÜLEBİLİR OLMASINI HEDEFLİYORUZ"

LİYAKAT Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Berkay Eskinazi, "Kariyer Telefonun Diğer Ucunda, çağrı merkezleri seni çağırıyor" diyerek yola çıktıkları bu projede Türkiye’de en önemli sorunlardan biri olan işsizliğe çözüm getirmeyi, istihdam sağlamayı ve hızlı büyüyen sektörlerden biri olan çağrı merkezi sektörünün algısını olumlu yönde değiştirmeyi ve İzmir’de eğitimli çağrı merkezi personeli yetiştirmeyi amaç edindiklerini belirterek, "Ayrıca yapılandırılmış bir çağrı merkezi personel eğitim programı oluşturarak önümüzdeki dönemde projenin sürdürülebilirliğini sağlamayı hedefliyoruz. Girişimciliği desteklemek amacı ile çıktığımız yolda aynı zamanda istihdam garantili projeler geliştirmek de hedeflerimiz arasında. Bu proje kapsamında üyemiz olan genç bir girişimciye destek oluyor aynı zamanda gençlere iş imkanı sağlıyoruz" dedi.

25 KİŞİYE, 45 GÜN EGİTİM

Proje kapsamında sosyal medya ve web sitesi üzerinden başvuruların alınacağını belirten LİYAKAT Derneği Proje Komite Başkanı Doç. Dr. Engin Deniz Eriş ise, gelen başvurular arasından 18-35 yaş arası cinsiyet ve eğitim ayrımı yapılmaksızın 25 kişi seçileceğini ve İŞKUR mesleki eğitim programı desteğiyle 360 saatlik bir eğitim alacağını, ayrıca İŞKUR’un katılımcıları günlük 20 TL cep harçlığıyla destekleyeceğini belirterek, "45 iş günü sonunda eğitimi başarıyla tamamlayan kişilere yüzde 50 sine istihdam garantisi verilecek" diye konuştu.

ÇAĞRI MERKEZİ SEKTÖRÜNDE İLK DEFA

Proje Lideri Papatya Taşpınar ise, teorik içerikli eğitimlerin ağırlıklı olarak Dokuz Eylül Üniversitesi İzmir Meslek Yüksekokulu öğretim üyeleri tarafından, uygulamaya dönük olanların ise Şenol Çağrı Merkezi uzman kadrosu tarafından gerçekleştirileceğini ifade ederek, "Eğitimin bir önemli özelliği de sınavda en başarılı sonucu alan 3 kişiye de proje destekçileri tarafından çağrı merkezi sektöründe ilk defa gerçekleşecek olan mesleki yeterlilik sınavına katılım sınav hakkı tanınacak ve projenin sonunda katılımcılara İŞKUR ve Dokuz Eylül Üniversitesi onaylı katılımcı belgesi verilecek" dedi.

PRATİK EĞİTİMLER DESEM’DE

Türkiye’de 2015 yılında 3.6 milyar liralık pazar büyüklüğüne ulaşarak sayısı 1214’ü bulan ve 83 bin kişiye istihdam sağlayan çağrı merkezi sektöründe nitelikli personel yetiştirmeyi amaçlayan proje, LİYAKAT Derneği, İŞKUR, Şenol Çağrı Hizmetleri Bil. Tel. Tic. Ltd. Şti., Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir Meslek Yüksekokulu ortaklığı ve DESEM (Dokuz Eylül Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezi), İzmir Dernekler İl Müdürlüğü destekleri ile gerçekleştirilecek. Sektöre nitelikli eleman vermeyi ve istihdama katkı sağlamayı hedefleyen proje kapsamında ’Çağrı Merkezi Görevlisi’ yetiştirmek amacıyla mesleki eğitimler düzenleyecek olan LİYAKAT Derneği, projeyi; toplam çağrı merkezi istihdamının yüzde 3’ünün gerçekleştiği İzmir’de hayata geçirecek. Şubat 2016 - Mayıs 2016 tarihleri arasında gerçekleştirilecek olan projede esnek, dinamik çalışma yöntemlerini de içeren çağrı merkezleri diksiyonu düzgün, teknolojiyi kullanmaya eğilimli, insan ilişkileri iyi ve sabırlı kişiler hedeflenecek


Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!