Güncelleme Tarihi:
İZMİR’i, İstanbul, Manisa, Balıkesir, Bursa gibi sanayi illerine bağlayan tek yol olması nedeniyle, limana yük getiren onlarca kamyon ve TIR’ın, yoğun olarak kullandığı Manisa-Bornova arasındaki Sabuncubeli geçidi kilometrelerce süren yüksek eğitimi nedeniyle ağır vasıta şoförlerinin korkulu rüyası oldu. Özellikle Manisa’dan gelişde fren arızaları, balataların aşırı ısınması nedeniyle kontrolden çıkan kamyonlar Bornova Osman Kibar kavşağı bölgesinde sık sık kazaya neden oldu.
Yeni önlem dinlendirmek
Ocak’ta Bornova Osman Kibar Meydanı’nda Kemal Çar, freni patlayan kamyonuyla duramayıp kırmızı ışıkta bekleyen 8 araca çarptıktan sonra güçlükle durabilmişti. Kazad 4 kişinin hayatını kaybetmişti. Trafik ekiplerinin aldığı sıkı önlemlere rağmen teknik nedenlerden kaynaklanan kazalara karşı da yepyeni bir uygulama hayata geçirildi. Makina Mühendisleri Odası’nın da kazalara yönelik açıklamalarını göz önünde bulunduran yetkililer, Emniyet Müdürü Ercüment Yılmaz’ın da talimatıyla Karayolları Bölge Müdürlüğü’yle ortak çalışma başlattı.
Günde 2 bin 500 ağır tonajlı araç giriş yapıyor
Yetkililer, 38 bin kamyon ve TIR’ın kayıtlı olduğu İzmir’e günlük 2 bin 500 ağır tonajlı aracın giriş yaptığı, bu yöntemle acılara neden olacak kazaların büyük oranda önüne geçileceğini söyledi.