Japonlara İzmir'i anlatacak

Güncelleme Tarihi:

Japonlara İzmiri anlatacak
Oluşturulma Tarihi: Eylül 23, 2014 01:17

22 yaşındayken Microsoft Japonya'nın ortağı Dunksoft şirketine kabul edilen ve kısa sürede uluslararası pazarlama uzmanlığı görevine yükselen Yaşar Üniversitesi mezunu Gizem Gülbent (24), Japonya pazarında İzmir'i bekleyen fırsatlara dikkat çekti.

Haberin Devamı

Yaşar Üniversitesi Endüstri Mühendisliği Bölümü'nden mezun olur olmaz kariyeri için Japonya'nın başkenti Tokyo'ya giden Gizem Gülbent, başarı basamaklarını hızla tırmandı. Microsoft Japonya'nın ortağı Dunksoft şirketinde uluslararası pazarlama uzmanlığı görevine yükselen, Tokyo Business School'da pazarlama yönetimi yüksek lisansını tamamlayan ve Japoncayı kısa sürede öğrenen Gülbent, Türkiye'yi de tanıtmak adına çeşitli Japon derneklerine üye oldu. Öte yandan Türk Japon dostluğunun simgesi haline gelen Ertuğrul Firkateyni faciasının unutulmaması için Japonya'da oluşturulan "NPO Ertuğrul Dünyada Barışaö isimli organizasyona da dahil olan başarılı genç kız organizasyonun tanıtım kampanyalarına destek verdi.


JAPONYA-İZMİR PAZARINI ARAŞTIRDI

Japonya'da elde ettiği 2 yıllık deneyiminin ardından Japonların İzmir pazarına yeterince ilgi göstermediklerini tespit ettiğini belirten Gizem Gülbent, İtalya, İspanya ve Yunanistan gibi Akdeniz ülkelerinden örnekler gösterdi. Japonların İzmir'in ve Ege'nin büyük zenginlikleri arasında yer alan zeytinyağı ithalatındaki tercihi hakkında bilgi veren Gülbent, "Dunksoft'ta ABD ve Japonya pazarı hakkında uzmanlık edindim. Ancak bu süre zarfında Japonya ve Türkiye pazarını da araştırdım. Pek çok Japon yatırımcıyla bir araya geldiğim zaman henüz İzmir pazarını bilmediklerini ve daha çok İtalya, İspanya ve Yunanistan pazarları ile temas halinde olduklarını tespit ettim. Şu anda son rakamlara göre Japonya İtalya'dan 112 milyon 552 bin dolar, İspanya'dan ise 79 milyon 81 bin dolar zeytinyağı ithalatı gerçekleştiriyor. Zaten zeytinyağı ithalatının yüzde 53'ünü İtalya'dan yüzde 37'sini ise İspanya'dan gerçekleştiriyor. Türkiye'den ise yalnızca yüzde 5 oranıyla 11 milyon 460 bin dolar zeytinyağı ithalatı gerçekleştiriyor. İzmir ve Ege Japonların gözünden keşfedilmemiş bir pazar. İzmir, aslında limanlara yakınlığı ve organik ürün tercihiyle pek çok Akdeniz ülkesine fark atabilir. Bu nedenle İzmir, ürünlerini yurtdışında daha iyi pazarlamalı ve tanınması için daha çok çaba göstermeli" dedi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!