Oluşturulma Tarihi: Mart 24, 2015 01:22
İZMİR Büyükşehir Belediyesi İZSU Genel Müdürlüğü, hizmetlerdeki hız ve kaliteyi artırabilmek için Avrupa'nın önde gelen bilişim firmasıyla, protokol imzaladı.
İZSU Genel Müdürlüğü, kamudaki en geniş kapsamlı bilişim projelerinden birini hayata geçirdi. Uluslararası çapta bilişim hizmeti veren ATOS firması ile yapılan sözleşmeyle, "Bütünleşik Bilişim Sistemi Projesi" başlatıldı. 7 aylık bir çalışma sonrasında, İZSU dünya çapında bir bilişim alt yapısına kavuşmuş olacak. İzmir halkına İZSU'nun verimli, kaliteli ve sürekli hizmet sunabilmek hedefi ile hayata geçireceği bilişim projesi, İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu'nun da katıldığı toplantıyla tanıtıldı. Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, İZSU hizmetlerinden İzmir halkının en iyi şekilde yararlanmasını sağlamak, arızalara kısa sürede müdahale etmek ve bilgiye ulaşma hızını artırmak için projenin önemli olduğunu vurguladı.
İZSU cebimizdeSon teknolojik gelişmelere uygun çalışmalar yürüttüklerini söyleyen İZSU Bilgi İşlem Daire Başkanı Ergüven Pasin de, "İZSU'nun bu anlamda pek çok hizmeti,. Türkiye'ye örnek olmuş durumda. Türkiye'de ilk defa PTT ile tahsilat işlemlerini online olarak yaptık. Görme engelliler için sesli güvenlik kontrolünü internet sayfamızda yayınladık. Abonelerimizin İZSU ile ilgili fatura ödeme, arıza bildirimi gibi işlemlerini rahatlıkla ve mekandan bağımsız gerçekleştirilebilmesi için akıllı telefon ve tablet bilgisayar gibi mobil cihazlarda çalışan İZSU uygulamasını geliştirdik. 'İZSU cebinizde' SMS sistemimiz ile planlı su kesintilerini ve son ödeme tarihi geçen fatura bilgilerini üye olan hemşehrilerimize cep telefonu mesajı olarak gönderiyoruz. Tüm veznelerimizde kredi kartı ile tahsilat işlemleri yapılabildiği gibi, 2003 yılından beri internet sitemiz üzerinden kredi kartı ile tahsilat işlemlerini yapıyoruz" dedi. İZSU Bütünleşik Bilişim Sistemi'ni oluşturacak ATOS Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO'su Orhan Akbulut ise, projenin çok özel ve anlamlı olduğunu anlatarak, "İstanbul'da plazalarda yaşayan insanların en büyük hayali bir gün İzmir'de yaşamak. Biz de İzmir'de iş yapmaktan büyük keyif alıyoruz. Bu projeyi kamudaki en kapsamlı, en uzun soluklu bir proje olarak tanımlıyoruz. En yeni teknolojileri kullanacağız ve Türkiye'ye örnek bir proje olacak" dedi.
ABONE TALEBİ SANİYELER İÇERİSİNDE İLETİLECEK
Geliştirilen mobil yazılımlar sayesinde, sahada görevli her elemanın online olarak işlem merkezine bağlanması sağlanmış olacak. Saha ekiplerine verilecek el bilgisayarları sayesinde kontrol merkezi ile kesintisiz kurulacak bilgi akışıyla, sahada meydana gelen her türlü planlı ve arıza kaynaklı bakım işlemleri merkez tarafından yönetilerek yakından takip edilecek. Bunun yanı sıra, işlem merkezine aboneler tarafından iletilen her hizmet talebi de, iş emri haline getirilerek saniyeler içinde olay yerine en yakın saha ekiplerine online olarak yönlendirilmesi sağlanacak. Abone Bilgi Yönetim sistemi çerçevesinde tüm adres verileri, Coğrafi Bilgi Sistemi veri tabanı ile eşleştirilerek tüm İzmir'i kapsayan tek bir adres sistemine geçilecek. Yeni abone sürecinde yaşanan adrese bağlı sorunlar ortadan kalkacak, iş akışı hızlanacak. Sayaç okuyucuların merkeze ulaşıp verileri bilgisayara aktarma süreci ortadan kaldırılarak, faturalandırma sistemi hızlanacak. Elektronik Belge Yönetimi sistemi ile kurumsal evrakların ve bu evraklara ilişkin süreçler elektronik ortamda yönetilecek. Belgeye bağımlılık azalacak, elektronik imza sayesinde kurum içinde dolaşan evrak sayısı en aza inecek.