Güncelleme Tarihi:
Dünya çapında bilişim hizmeti veren ATOS firması ile yapılan sözleşmenin ardından 1 Mart 2015 tarihinde "Bütünleşik Bilişim Sistemi Projesi"nin startını veren İZSU, yeni uygulamayla bilgiye ulaşma hızını artırırken arızalara da en kısa sürede müdahale edebilme olanağına kavuşacak. Yeni sistemin kurulumu nedeniyle, İZSU’nun mevcut bilişim ağı 18 Eylül Cuma akşamı saat 18.00’den 27 Eylül Pazar gününe kadar kapalı kalacak. Yeni bilişim sisteminin hayata geçmesi için eski sistemler kapatılarak mevcut verilerin yeni kurulan sisteme aktarılması sağlanacak.
İZSU Genel Müdürlüğü, sistemin kapalı kaldığı süre boyunca vatandaşların mağdur olmaması için gereken tüm önlemleri aldığını açıkladı. Su faturalarının son ödeme tarihleri "sistem açıldıktan sonra ödenebilecek şekilde" organize edildi. Sistemin kapalı olduğu tarihin büyük bölümü Kurban Bayramı’na denk getirildi. İZSU’nun hizmet kalitesini artıracak yeni bilişim sisteminin devreye girmesi ile birlikte 20 uygulama yazılımı, 130 ayrı noktada 2000 bilgisayar, 900 el terminali, 360 termal yazıcı ve 1000 yazıcı ile eş zamanlı çalışmaya başlayacak.
Geliştirilen mobil yazılımlar sayesinde, sahada görevli her elemanın online olarak işlem merkezine bağlanması sağlanıyor. Saha ekiplerine verilecek el bilgisayarları sayesinde kontrol merkezi ile kesintisiz bilgi akışı kuruluyor. Böylece sahada meydana gelen her türlü planlı ve arıza kaynaklı bakım işlemleri merkez tarafından yönetilerek yakından takibi sağlanıyor. Diğer yandan işlem merkezine aboneler tarafından iletilen her hizmet talebi de, iş emri haline getirilerek saniyeler içinde olay yerine en yakın saha ekiplerine online olarak yönlendirilebiliyor.
Abone Bilgi Yönetim sistemi çerçevesinde tutulan adres verileri, Coğrafi Bilgi Sistemi veri tabanı ile eşleştirilerek tüm İzmir’i kapsayan tek bir adres sistemine geçilecek. Böylelikle yeni abone sürecinde yaşanan adrese bağlı sorunlar ortadan kalkacak.