Güncelleme Tarihi:
Yönetim Kurulu Başkanı İlknur Denizli, İzmir ile Marsilya’nın liman kenti olduğunu hatırlattı, Barselona, İskenderiye, Beyrut’u da içine alarak Akdeniz’de bir işbirliği platformu oluşturmayı önerdi.
Ortak hareket ederek ticaretten daha fazla pay almaları gerektiğine inandıklarını belirten Denizli, Çandarlı’da da Türkiye’nin en büyük limanının kurulacağını hatırlattı, “Marsilya, Akdeniz’in ortasında, İzmir de doğuda çok ciddi bir nüfusa açılıyor. Çin ile Türkiye arasında yapılan anlaşmayla demiryoluyla yapılan ticaret gelişecek. Bu mallar deniz yoluyla Türkiye’den gönderilecek. Bu da Türkiye’yi büyük bir ticaret köprü konumuna getirecek. Akdeniz’de müthiş bir pazar oluşmaya başladı. Bu birlikteliği oluşturalım” diye konuştu.
Gelişme hayalimiz
Türkiye’nin Doğu Akdeniz’de hedef pazarlarından biri olduğunu belirten, Marsilya Limanı İş ve Departman Proje Geliştirme Başkanı Jerome Giraud, iki ülke arasında taşımacılıkta beklenen gelişmenin yaşanmaya başladığını anlattı, geçen yıl yüzde 42’lik artış olduğunu vurguladı. “Bu gelişme bizim hayalimizdi” diyen Giraud, limana 3.5 milyar euroluk yatırım yaptıklarını kaydetti, “Bu yatırımla 2012’de kapasitemiz 3 katına, 2020’de ise 4 katına çıkacak” diye konuştu.
Marsilya Limanı Yük Taşıyıcıları ve Denizcilik Departmanı Yöneticisi Guilloume Briola ise ülkeler arasındaki transfer anlamında gerekli çalışmanın yapıldığını kaydetti.