Güncelleme Tarihi:
10- 11 ve 12 Aralık 2015 tarihlerinde fuarizmir'in D holünde düzenlenecek Uluslararası Gastronomi Turizmi Kongresi; İzmir Büyükşehir Belediyesi, İzmir Fuarcılık Hizmetleri Kültür Sanat İşleri Tic. A.Ş. (İZFAŞ), İzmir Kongre ve Ziyaretçi Bürosu (İzmir CVB), İzmir Ekonomi Üniversitesi Mutfak Sanatları ve Yönetimi Bölümü (İEÜ) ve TÜRSAB Fuarcılık Hizmetleri Tic. A.Ş. tarafından gerçekleştirilecek. Kongre, dünyanın önde gelen gastronomi ve turizm uzmanları ile eğitimcilerini bir araya getirmek, yaşam kültürünün gastronomi ile ilişkisini ve bu ilişkinin bölge turizminin kalkınmasına etkisini tartışmak amacıyla düzenlenecek.
Birçok kültür ve inancın yeme içme alışkanlıklarının tarih boyunca coğrafyamızda katmanlar oluşturarak meydana getirdiği gastronomi geleneklerinin yerel ve bölgesel turizme etkisinin işleneceği Uluslararası Gastronomi Turizmi Kongresi'nde, oluşmuş ve oluşmakta olan gastro bölgeler, yeni gastronomi akımları ve gastronomi mirası konularına yer verilecek.
Uluslararası Gastronomi Turizmi Kongresi'nin konu başlıkları şöyle:
Bölgesel turizm kalkınmasında coğrafik ve yerel gıda endikasyonlarının rolü, gastro bölgeler ve gastronomi destinasyonları, yerel ve bölgesel turizm gelişiminde mutfak müzeleri, restoranlar, hotel-restoranlar, konuk evlerinde gastronomi mirası üzerine staratejiler ve işbirlikleri, konaklama ve seyahat şirketlerinde kimlik ve miras, yeni gıda turizm ikonları: pazar yerleri, yenilikçi gıda marketleri, şarap turizmi, balık turizmi, yemek ve şarap rotaları, yaratıcı turizm ve gastronomi deneyimleri, yavaş akımlar: yavaş yemek, yavaş turizm, gastronomi turizmi, mutfak mirası politikaları, ulusal, bölgesel ve yerel kalkınma, gastronomi turizminin tanıtımı ve ticarileştirilmesi için kamu-özel ortaklıklar: dernekler, ürün kulüpleri, gastronomi ile ilişkili UNESCO Somut Olmayan Kültürel Miras Listesi, UNESCO gastronomik yaratıcı şehirlerin sürdürülebilir turizm politikaları ve stratejileri, kaliteli gıda turizminin güçlendirilmesinde ve geliştirilmesinde enstitü, dernek, vakıf, üniversiteler ve gastronomi akademilerinin rolü, uzmanlaşmış gastronomi turizmi acenteleri, turizm gıda gelişiminde rehberlerin etkisi, yerel lokantalarda standartların geliştirilmesi, film, dizi ve televizyon programlarında gastronomi turizminin markalaşması ve promosyonu, gastronomi turizminin promosyonunda medya ve sosyal medyanın rolü, gastronomi ve turizm ilişkisi, yerel mutfak turizm ilişkisi, yerel halkın gastronomi turizmine bakışı, bölge mutfağının otel mutfağına uygulanması, seyahat işletmeciliğinde gastronomi'nin önemi."