Güncelleme Tarihi:
Göztepe İstasyonu İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu'nun daha önceden ilan ettiği gibi 25 Mart sabahı yolculu seferlerine açıldı. İzmir Metrosu'nun 11.5 km'lik Üçyol - Bornova hattı, 2012 yılında Ege Üniversitesi, Evka 3 ile İzmirspor ve Hatay istasyonlarının işletime açılmasıyla 15.5 kilometreye ulaştı. Bugün açılan Göztepe istasyonu ile 16.5 kilometreye ulaştı. Başkan Kocaoğlu'nun 30 Nisan'da deneme seferlerinin başlayacağını duyurduğu Poligon ve Fahrettin Altay istasyonlarıyla istasyon sayısı 17'ye güzergah ise yaklaşık 20 km'ye ulaşacak.
Göztepe İstasyonu'nun ilk yolcularından biri de İzmir Metrosu Genel Müdürü Sönmez Alev oldu. Alev, "2001 - 2013 yılları arasında yolcu sayısı yüzde 118 arttı. İzmir Metrosu 2013 yılında yaklaşık 66 milyon yolcu taşıyarak 2012'ye oranla yüzde 22'lik artış sağladı. 2014'te ise artık günde ortalama 250 bini bulan yolcu sayısı ile İzmir toplu ulaşım sisteminde önemli bir yer edindi. Fahrettin Altay İstasyonu'nun açılmasıyla birlikte bu rakam 320 bine ulaşacak.
İZBAN'ın 80 kilometrelik banliyo hattı ile metronun entegrasyonu yolcu sayılarını karşılıklı olarak etkiledi. Metro ve İZBAN günde 500 bin yolcu taşıyor. Yakında İzban'ın Torbalı'ya uzaması, Poligon ve Fahrettin Altay İstasyonlarının açılmasıyla raylı toplu ulaşım sistemi çok daha fazla sayıda İzmirliye hizmet verecek. İzmir'de toplam 1 milyon 750 bin yolcu kamu araçlarıyla taşınıyor. Bunun 500 bini yani yüzde 30'u raylı sistem kullanıyor" dedi.
Alev, test çalışmalarının ardından Göztepe İstasyonu'ndan güvenle yolcu almaya başladıklarını, daha önceki istasyonlar gibi buradan binen yolcuların da bir süre ücret ödemeyeceğini söyledi. Kalan Poligon ve Üçkuyular istasyonda da benzer testlerin başladığını en kısa sürede hizmete almayı hedeflediklerini dile getiren Alev, "10 yeni vagon ihalesi yapıldı. 85 vagonun ihalesi ise yapılacak. Mevcut 77 vagona bir mislinden fazla 95 vagon daha eklenecek. Yolcu beklentimiz çok yüksek. Sefer sıklığı 4 dakika olarak devam edecek. Ancak teknik olarak sinyalizasyon sisteminin 2 dakika sefer sıklığına yanıt verecek şekilde çalışma da başlattık" dedi.
Göztepe İstasyonu üç katlı ve 10 bin 500 metrekare inşaat alanı ile İzmir Metro sisteminin en büyük istasyonlarından biri oldu. Zeminin jeolojik yapısı nedeniyle istasyon inşaatında özel mühendislik metotları uygulandı. İstasyon 26 metre derinlikte inşa edildi. Yerleşim alanlarının altındaki istasyonda 41 bin metreküp kazı, 2 bin ton demir, 8 bin 760 metre kazık imalatı yapıldı. Raylar balast kullanılmadan direk beton sabitlenerek monte edildi.
Göztepe istasyonu peron katı, bilet holü katı ve ara kat olmak üzere üç kattan oluştu. Yol seviyesine bağlantıyı sağlayan üç yolcu girişi ve iki adet engelli asansörü yer aldı. İstasyonda 18 yürüyen merdiven ve 5 asansör hizmet veriyor.