Güncelleme Tarihi:
Yarın 83’üncü kez kapılarını açacak Uluslararası İzmir Fuarı’nın da ana teması olarak belirlenin lojistiğin Türkiye'de son 10 yılda ciddi gelişme gösterdiğini kaydeden Adıvar, “Türkiye’nin batısında dünya ticaretinin yüzde 40’ının yapıldığı ve dünya nüfusunun yüzde 11’inin yaşadığı Avrupa, doğusunda ise dünya ticaretinin yüzde 25’inin yapıldığı ve dünya nüfusunun yüzde 61’inin yaşadığı Asya yer alıyor. Coğrafi konumu itibariyle adeta bir aktarma merkezi konumunda olan Türkiye, Asya ve Avrupa arasında stratejik köprü konumunda olması nedeniyle lojistik ve taşımacılık açısından önemli bir potansiyele sahip” dedi.
Ana terminal haline gelmeli
İzmir’in lojistik anlamında sunduğu çözümlerle tercih edilen kentlerden biri haline geldiğini kaydeden Doç. Dr. Burcu Özçam Adıvar, yıllar içinde faaliyet gösteren firmaların sayısında azalma olmasına karşın, ciro ve yüzde açısından artışlar yaşandığını bildirdi. İzmir Ticaret Odası’na kayıtlı 216 firmanın uluslararası taşıma, 241’inin posta ve kurye, bin 326’sının iç taşımacılık, 478’inin lojistik ve gümrük müşavirliği, 716’sının da turizm ve seyahat acenteleri alanında faaliyet gösterdiğini belirten Adıvar, şöyle devam etti:
“İhracat yapılan ülkeler düşünüldüğünde önceliğin Batı Avrupa ülkeleri olduğu görülürken, sezonluk taşımalarda Kuzey Amerika, Uzakdoğu ve Ortadoğu’ya da gönderim yapılıyor. Bu gönderiler farklı taşıma modlarıyla yapılmasına rağmen, hava kargonun ağırlıklı beslenme noktasının Denizli ve Manisa olduğu görülüyor. İstanbul Atatürk Havalimanı ana terminal konumunda olması nedeniyle İzmir’de hava taşıyıcı trafiği az. Bu bağlamda, rekabeti artırmak için İzmir Adnan Menderes Havalimanı’nın hava yük taşımacılığında ana terminal haline gelmesi önem arz ediyor.”