İzmir’in kuzeyi limanla parlayacak

Güncelleme Tarihi:

İzmir’in kuzeyi limanla parlayacak
Oluşturulma Tarihi: Haziran 04, 2011 00:00

Çandarlı’da yapılacak, Akdeniz’in en büyük, dünyanın ise ilk 10 limanından biri olmaya aday Kuzey Ege Limanı, çevredeki organize sanayi bölgelerinde heyecan yarattı.

Haberin Devamı

ÇANDARLI’da temeli atılan Kuzey Ege Limanı, organize sanayi bölgelerini hareketlendirdi. Limana 28 kilometre uzaklıkta bulunan Aliağa Organize Sanayi Bölgesi (ALOSBİ) Başkanı Atıl Akkan, yatırımcılara çağrı yaparak “Geç kalmayın yarın yer bulamazsınız” mesajı verirken, İzmir Atatürk Organize Sanayi Bölgesi (İAOSB) Başkanı Hilmi Uğurtaş, doluluk oranlarını hatırlatarak “Yeni yatırımlarla bölge kabuk değiştirebilir” dedi. Diğer yandan yabancılar başta olmak üzere İzmir’in kuzeyindeki sanayi bölgelerinde yatırım yapmak isteyenler demir, hava ve karayolu bağlantılarıyla da yıldızı parlayan bölgeyi yakın takibe aldı.
ALOSBİ Yönetim Kurulu Başkanı Atıl Akkan, bölgenin liman, çevre yolu bağlantısı, Bergama’ya uzanacak banliyö, Çiğli’ye kurulacak sivil havaalanı ve Çandarlı Limanı’na gelecek demiryolu bağlantısıyla benzeri olmayan ulaşım olanaklarına sahip olacağını vurguladı. “Bütün bunların hepsi bizim kapımızın önünden geçiyor” diyen Akkan, İzmir-İstanbul Otoyol Projesi’nin başlaması da eklenirse bu bölgenin Avrupa ve dünyanın cazibe merkezi haline geleceğini savundu. Akkan, “Aliağa bir demirçelik, petrokimya ve lojistik üssü olacak. Yeni jenerasyon gemiler bu limana yanaşabilecek. Bütün Doğu ve Orta Akdeniz’e konteynerler gidecek. Buranın 5 yıl içinde cazibe merkezi olacağına inanıyoruz” dedi.

Heyetler geliyor

Haberin Devamı

Bu yatırımların özellikle yabancı yatırımcılar tarafından farkedildiğini anlatan Akkan, “Özellikle buraya kurduğumuz ve onay sürecinden geçen Kimya İhtisas OSB için talepler alıyoruz” dedi. Akkan, “Bizim yatırımcılara tavsiyemiz, liman ve yol yatırımları hızlanıp bölgedeki fiyatların buna paralel artmasını beklemeden girişim başlatmaları. Çünkü ilerde yer bulamayacaklar. Bilindiği gibi iki sene sonra Çandarlı Limanı’na Ro-Ro gemileri yanaşacak” dedi.

Kabuk değiştirecek


İAOSB Yönetim Kurulu Başkanı Hilmi Uğurtaş sanayicinin en büyük sıkıntısının İzmir Limanı’nın yüksek navlun ücretleri olduğunu belirterek, “Gelen mal zamanında boşaltılamaz ve zamanında teslimat yapılamazsa maliyetler de katlanıyor. Yeni liman bu sorunu çözecek” dedi. Uğurtaş, Kuzey Ege Limanı’na yakın ve diğer ulaşım olanaklarına sahip olan İAOSB’nin cazibesinin de artacağını dile getirerek, “Yeni sanayiciler ve yeni yatırımcılar gelerek bölge kabuk değiştirebilir” değerlendirmesini yaptı.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!