İzmir’in ‘çılgın’ projeleri

Güncelleme Tarihi:

İzmir’in ‘çılgın’ projeleri
Oluşturulma Tarihi: Haziran 02, 2011 00:00

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, İzmir’e özel 13 proje açıkladı. Bunların arasında en dikkat çekenleri Körfez Geçişi, Konak Tüneli, İzmir-Ankara ve İzmir-Bursa-İstanbul yüksek hızlı tren oldu.

Haberin Devamı

AK Parti Genel Başkanı ve Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, İstanbul Haliç Kongre Merkezi’nde, “Türkiye Hazır, Hedef 2023” adlı toplantıda, İzmir projelerini açıkladı. Türkiye’nin üçüncü büyük kenti olan İzmir’in, Ege’nin ve Akdeniz’in incisi; bulunulan coğrafyanın en önemli liman kentlerinden biri olduğunu söyleyen Erdoğan, “İzmir’in potansiyelini açığa çıkarmak, İzmir’in ihmal edilen bu yanını ortaya koyabilmek, uluslararası bir marka şehir haline dönüştürmek için 12 Haziran’ın hemen ardından çok yoğun bir planlamanın içine gireceğiz” dedi. Başbakan erdoğan, İzmir için geliştirdikleri 13 projeyi şöyle anlattı:


ÇANDARLI LİMANI

Bu projeyle Kuzey Ege Limanı’nı, İzmir’i, Türkiye’nin en önemli lojistik üslerinden biri haline getireceğiz. İzmir’i, Ege ve Akdeniz’in ticaret üssü konumuna yükseltmekte kararlıyız. Kuzey Ege Limanı’nı, dünyanın en büyük 10 limanı arasına girecek şekilde, bölgedeki diğer limanların tümünden büyük olarak inşa ediyoruz. Bu liman, demiryolu ve otoyol bağlantılarıyla Türkiye’nin dünyaya açılan önemli bir kapısı, İzmir’in markasını taşıyacak hayati bir altyapısı olacak.

KRUVAZİYER LİMANI

Haberin Devamı

Üç aşamadan oluşacak bu limanın ilk bölümünü 2015’te tamamlıyoruz. Her aşamada kapasiteyi yıllık 1.3 milyon yolcu olarak tasarladık. 2023’te üçüncü aşamayı da tamamladığımızda bu limanın kapasitesi yılda 3.8 milyon yolcuya çıkacak.

İZMİR LİMANI

Türkiye’nin en eski limanlarından İzmir Limanı’nı modernize ediyoruz. Çalışma sahası ve depolama alanlarını yenileyerek, İzmir Limanı’nın şehre katkısını daha da artıracağız. İzmir Limanı’nın geri sahasını genişleterek oluşturacağımız alanları konteyner kara terminali olarak kullanacağız. Şu anda o da rezalet, berbat, pislik. Bunu da daha modern hale getireceğiz. Proje tamamlandığında, Pire Limanı’na yanaşan yüksek tonajlı gemilerin İzmir Limanı’na da yanaşması mümkün hale gelecek. Böylece İzmir Limanı’nın gelirinde önemli artış olacak.

EFES ANTİK LİMANI

Efes Antik Limanı’nı ve Limana Ulaşım Yolunu Canlandırma Projesi’yle Efes limanını tarihte kullanıldığı şekliyle yeniden canlandıracağız. Bu çerçevede bölgedeki antik yapıları da restore ediyoruz. Deniz yoluyla doğrudan Efes Antik Limanı’na ulaşımı sağlarken, liman çevresinde de tarihte olduğu gibi yaşam alanları oluşturacağız. Tarihi ve tabii altyapılara dokunulmadan Efes limanına denizden teknelerle ulaşılmasını sağlayacağız.

Haberin Devamı

9 YENİ YAT LİMANI
Çeşme, Urla, İnciraltı, Pasaport, Karşıyaka, Bayraklı, Aliağa, Yeni Şakran ve Dikili’de olmak üzere dokuz yeni yat limanı kurmayı planlıyoruz. Yeni yat limanlarıyla İzmir’e toplam 3 bin 150 ilave yat kapasitesi kazandırmış olacağız.

KÖRFEZ GEÇİŞİ

İzmir için ilk projemiz, Körfez Geçişi Projesi, diğer adıyla İZKARAY. Bu projeyle İzmir Körfezi’nin iki ucunu birbirine bağlıyoruz. Bostanlı’yla İnciraltı’nı 4.5 kilometre köprü ve 1.5 kilometre batırma tüp tünelle birbirine kavuşturuyoruz. Böylece Bostanlı ve Karşıyaka başta olmak üzere şehrin kuzeyinden gelenler, en kısa yoldan şehrin güneyine ulaşacak. İzmir kent merkezini, bu projeyle kuzeyden gelecek transit trafikten arındırmış olacağız. Mevcut durumda 30-35 kilometre yol katedilerek ulaşılan noktaya, 10 kilometrede varmak mümkün hale gelecek.

 

Haberin Devamı

KONAK TÜNELİ   İzmir için ikinci projemiz Konak Tüneli. İzmir’in uzun yıllardır kent içi trafiğinin can damarlarından olan, çok yoğun bir trafik taşıyan Mürselpaşa Bulvarı üstünden sahil yoluna kadar trafiği yer altına alıyoruz. Çift tüp delme tünel olarak inşa edeceğimiz bu yolun toplam uzunluğu yaklaşık 2.5 kilometre. Bu tünelle İzmir’in kent içi trafiğini rahatlatacak, gürültü ve çevre kirliliğini azaltacak, seyahat sürelerini kısaltacağız.

İZBAN

EGERAY, diğer adıyla İZBAN Projesi devam ediyor. 30 kilometre uzunluğundaki yeni demiryolu hattıyla Bergama’nın Aliağa istasyonu üzerinden Menemen’e bağlantısını sağladık. Bu hattı oradan da İzmir ve Manisa’ya, demiryolu vasıtasıyla entegre ettik. Yine 30 kilometrelik ikinci hattı yaptığımızda, banliyö sisteminin güzergahını Tepeköy’den Selçuk’a kadar uzatmış olacağız. Turistler, bölgenin en önemli turizm merkezlerinden Selçuk ve Bergama’ya, Adnan Menderes Havalimanı’ndan direkt olarak hızlı, güvenli ve ekonomik bir şekilde ulaşım imkanına kavuşacak. Ayrıca, bu proje tarım ve hayvancılık yönünden de gelişmiş olan Selçuk ve Bergama’nın ekonomisine önemli katkı sağlayacak.

METRO

Haberin Devamı

İzmir’de metro hattını da artık metro ağı haline getiriyoruz. İzmir merkezini, şehir içindeki diğer semtlere ve çevre ilçelere, inşa edeceğimiz 4 metro hattıyla bağlayacağız. Üçyol-Bornova Merkez, Üçyol-Otogar, Fahrettin Altay-DEÜ Hastanesi ve Üçyol-DEÜ arasında 4 hattan oluşan toplam 27 kilometre metro hattı inşa edeceğiz.

ŞEHİR YENİLEME

İzmir’de şehir bir felaket. İzmir’de bu dönem çok ciddi bir sıçrama yaparak, halkın da desteğiyle şehir yenileme projesiyle ekonomik ömrünü doldurmuş, depreme dayanıksız, altyapı ve fiziki koşulları uygun olmayan yapılardan kenti arındıracağız. Proje kapsamında, yeni evlenenlere, dar gelir grubuna, düşük taksitli (ayda 100-120 lira) uzun vadeli ödeme planlarıyla ev edinme imkanı sağlayacağız. Şehri yenilerken kimseyi mağdur etmeyeceğiz. 2020 EXPO’ya aday olan İzmir’i, yeni çehresi, tarihi, doğası, insanı ve şehir planıyla zihinlerde iz bırakacak konuma getireceğiz. İzmir’deki 1 milyon konutun 150 bini sağlıksız, güvensiz ve ruhsatsız. Cumhuriyetimizin 100. yılında, 2023’te İzmir’de ruhsatsız ve sağlıksız yapı bırakmayalım istiyoruz.

YÜKSEK HIZLI TREN

Haberin Devamı

Bir diğer projemiz İzmir-Ankara ve İzmir-Bursa-İstanbul yüksek hızlı tren projesi. Türkiye’nin AK Parti döneminde başlattığı demiryolu ve yüksek hızlı tren hatları projelerinin Ege’deki kalbi İzmir olacak. Ege ve İç Anadolu’yu birbirine bağlayacak bu hat, Ankara’dan devam eden diğer hızlı tren hatlarıyla tüm Türkiye’ye açılan bir kapı olacak. Ankara-Afyonkarahisar-Uşak-Manisa-İzmir güzergahında 583 kilometre uzunluğunda çift hatlı yüksek hızlı tren hattını iki etap halinde inşa edeceğiz. Bu hattın tamamlanmasıyla İzmir-Ankara arası seyahat süresi 3.5 saate inecek. Bu hatla, Ankara-Afyonkarahisar-Uşak-Manisa ve İzmir birbirine kapı komşusu kadar yakın hale gelecek. İzmir-Bandırma hızlı tren hattını Karacabey’de Osmaneli-Bursa hızlı tren hattına bağlıyoruz. İzmir’i böylece Ankara-İstanbul hızlı tren hattıyla doğrudan İstanbul’a bağlamış oluyoruz. Bu hatla İzmir, Balıkesir, Bursa, İzmit ve İstanbul birbirinin adeta kapı komşusu haline gelecek.

SABUNCUBELİ TÜNELİ

İzmir için bir başka projemiz Sabuncubeli Tüneli... İzmir-Manisa arası ulaşımın uzun yıllardır riskli bir bölgesi olan Sabuncubeli Geçişi’nde inşa ettiğimiz bu tüneli 3 kilometresi çift tüp tünel, 1.2 kilometresi bağlantı yolu olmak üzere toplam 4 kilometre uzunluğunda, iki geliş-iki gidiş olarak planladık.

OTOYOL

Bir başka projemiz, İzmir-İstanbul ve İzmir-Ankara otoyolları. İzmir-Ankara ve İzmir-İstanbul otoyollarıyla Türkiye’nin üç büyük ilini birbirine kesintisiz, konforlu, güvenli şekilde bağlıyoruz. İzmir-Ankara Otoyolu’yla İç Anadolu ve Ege’yi otoyol ağıyla birbirine bağlamış oluyoruz. Bu otobanı tamamladığımızda Ankara’dan İzmir’e karayoluyla ulaşım 5 saate inecek. İzmir-İstanbul Otoyolu’nun temellerini attık. İzmit Körfezi’ne yapacağımız asma köprü ve buradan devamla inşa edeceğimiz otoyolla İstanbul-Bursa arasını 3.5-4 saate indiriyoruz. Bu yolun çalışmaları devam ediyor.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!