Güncelleme Tarihi:
İzmir’in de uluslararası arenada marka bir kent olabilmesi için hangi özelliklerinin ön plana çıkarılması gerektiğini ve yatırım potansiyelini araştıran Selçuk, İzmir’de en az 15 yıldır yaşayan akademisyen ve üst düzey yöneticilerle bir araya gelerek anket uygulaması gerçekleştirdi.
Ankete katılan İzmirlilerin gözünden kentin ‘yaşanılabilir, tarihi zengin ve bağımsız’ olarak adlandırıldığını ifade eden Yaşarlı yüksek lisans öğrencisi, katılımcılara ayrıca ‘İzmir’in sembol yapısı ve logosu nedir veya ne olmalıdır’ sorusunu yöneltti. Anket sonunda farklı görüşlere yer verildiğini ifade eden Selçuk tez çalışması hakkında şu bilgileri verdi:
Uyum sağlanamamış
“Dünyadaki güçlü destinasyon markaları arasındaki Paris, Londra, New York gibi şehirler sembol yapıları ile hatırlanıyor. Türkiye’de de Antalya, Gaziantep gibi illerde güçlü bir şehir markası oluşturma çalışmaları başladı. Ancak tarihte pek çok uygarlığı barındırmış İzmir’e baktığınız zaman logo, slogan veya sembol yapı belirlemede bir uyumun sağlanamadığı görülüyor. Ankete katılanlar, özgürlük vurgusunun ön plana çıktığı ortak bir sloganın belirlenmesi ve deniz veya güneşin yer aldığı bir logonun hazırlanması yönünde birleşti. Sembol yapı olarak da EXPO adaylık sürecinde de gündeme gelen yeni bir yapının oluşturulabileceğini veya saat kulesinin uluslararası tanınırlığının artırılması gerektiğini ifade ettiler.”
Selçuk, İzmir’de geleceğe yönelik yatırımların hızlanacağı yönünde katılımcıların yüzde 73 oranında umutlu olduklarını da dile getirdi.